אפליה מכוערת

מתפללי הנץ בכותל אוימו בקבלת דו"חות חניה

המתפללים שמגיעים לפנות בוקר אל הכותל המערבי בשעות ללא תחבורה ציבורית הוזהרו כי החל ממחר ייקנסו על חניה באזור. מנגד המוסלמים חונים היכן שרוצים ללא דוחות (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
מתפללים בכותל, אילוסטרציה (צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90)

מתפללי הנץ בכותל המערבי הופתעו לגלות הבוקר (שלישי) הודעות שהודבקו על רכביהם שהזהירו אותם כי החל ממחר יקבלו דו"חות על חנייתם ליד שער האשפות. המתפללים זועמים ואומרים כי בשעות בהן הם מגיעים אל הכותל אין עדיין תחבורה ציבורית כלל וכי מדובר בהתנכלות למתפללים היהודים בניגוד למתפללים המוסלמים שזוכים לחופש חנייה מוחלט.

דב פוברסקי ממתפללי הנץ בכותל זה 16 שנה מסביר ל'כיכר השבת' כי מאז ומתמיד התאפשר למתפללי הנץ לחנות בכביש העולה מחוץ לשער האשפות וכי היה סיכום בעל פה עם המשטרה כי לא יינתנו דוחות בשעות הנץ.

"אולי כדי לחנות ליד הכותל צריך להתאסלם", הוא אומר בציניות מרה, "אני עובר מידי בוקר גם ליד שער האריות ורואה את החניות של המוסלמים על איי התנועה ובכל מקום ולעולם הם אינם מקבלים דו"חות".

ההודעה שהושמה על הרכבים

המתפללים שמונים כ-1000 בני אדם מידי יום, פנו למשטרה בניסיון להגיע להידברות בנושא. "שוחחתי עם מפקד הכותל, רפ"ק גיא גלבוע, והלה ענה לי בלקוניות, ממחר תהיה אכיפה, וגם ישלמו כסף", מספר נציג המתפללים, פוברסקי. לדבריו, בעבר היו שוטרים מזדמנים שהעניקו דוחות באופן חד פעמי והם אף בוטלו לאחר מכן.

"לא ייתכן שהמשטרה תפעל באופן חד צדדי כנגד המתפללים היהודים שאין להם דרך אחרת להגיע לכותל כדי להתפלל", אומר פוברסקי נחרצות.

מהמשטרה נמסר כי מדובר במהלך שתואם עם רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ' (בניגוד למה שטוענים המתפללים שהוא זועם על כך נ.ל) וכי אין מנוס מבחינה ביטחונית ובטיחותית להמשיך ולחנות במקומות אסורים. לדברי המשטרה בעיית החנייה בעיר העתיקה ידועה, אך היא לא מעניקה את האפשרות לחנות בכל מקום מבלי לשאת בתוצאות. "המתפללים הוזהרו באמצעות ההודעה ומספרי הרכבים נלקחו בפעם הבאה נאלץ לתת להם דוחות לא מרוע לב אלא ככורח המציאות", אמר הדובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר