"איש נקי ומכובד"

השייח המסית שוחרר מהכלא והתקבל בחגיגות המוניות

ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני בתנועה האיסלאמית שנכלא בשל עוד נאום הסתה שגרתי, הורד אמש בהפתעה מרכב האסירים בכניסה לקרית מלאכי - אל החופש והחגיגות (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
סלאח, היום (צילום: מתוך ynet)

מאות תושבי אום אל פחם שבצפון קיבלו היום (שלישי) בחגיגות רעשניות את פני השייח' ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית ששוחרר אמש מכלא רמון, בתום תשעה חודשי מאסר בגין הרשעתו בהסתה לאלימות וגזענות.

דרשת הסתה שנשא ראאד סלאח לפני כעשור במזרח ירושלים, היא שהיוותה את העילה החוקית למאסרו שכאמור בא הערב אל קיצו. בתוך קהל מקבלי פניו הרבים נצפו גם ילדים שקראו בקול "נקריב את חיינו למען אל אקצה".

גם ראש עיריית אום אל פחם לעבר, השייח האשם עבד אלרחמן, אמר כי "כל תושבי אום אל פחם שמחים מאוד משחרורו של ראאד סלאח. ביום שישי יתקיים כאן פסטיבל, וצפויים להשתתף בו אלפי אנשים".

לדברי השייח סלאח עצמו, תחילה הסיעו אותו לקריית מלאכי, ושם אמרו לו: אתה משוחרר. הוא תיאר: "עליתי על אוטובוס והגעתי למסגד חסן בק ביפו. שם קיבלו אותי אנשים, ואחרי שעה נסעתי לכיוון אום אל פחם".

"מדובר באיש נקי ומכובד, ורחוק מאוד מכל הסתה", אמר אחמד, תושב אום אל פחם. "זה שהוא מדבר על מסגד אל-אקצה לא אומר שהוא מסית, אלא הוא מדבר כדי להזהיר מכל פגיעה במסגד. גם אנחנו לא נרשה לפגוע במסגד אל-אקצה".

כזכור, רק בשבוע שעבר הודיעה המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית כדי להעמיד לדין, מחדש, את השייח סלאח, בעבירות של הסתה ותמיכה בפעילות בהתאחדות בלתי מותרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר