טעות ביורוקרטית?

אחרי ההפגנות: שתיים מ"העריקות המסורתיות" שוחררו

שתיים מתוך ארבע העריקות הדתיות שוחררו ממעצר ומשירות צבאי. "טעות ביורוקרטית גרמה למעצר אחת הבנות", טוענים עסקנים המעורבים במאבק לשחרור ארבע העצורות (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנה של נשות הקנאים מול הכלא (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

לאחר הפגנות סוערות במיוחד של חוגי 'העדה החרדית' בימים האחרונים, שוחררו ממעצר ומשירות צבאי שתיים מתוך ארבע הבנות שנעצרו באשמת עריקות.

ל"כיכר השבת" נודע כי חלק מהבנות נעצרו בגלל שינוי סטטוס מדתייה לחרדית, או מסורתית שחזרה בתשובה והצבא לא קיבל את השינויים הללו. עצורה נוספת נעצרה לטענת תומכיה בגלל טעות ביורוקרטית טכנית.

עסקני "הצלה לאחים" המזוהה עם חוגי 'העדה החרדית' שהובילו את המאבק המשפטי טוענים בשיחה עם "כיכר השבת" כי "מעצר הבנות מהסיבות שנעצרו צריך להדליק נורה אדומה אצל כל מי שרואה את עצמו גר בישראל בשנים הקרובות".

לטענתם, "כל אלו ואחרים מוכיחים ללא צל ספק על תחילתה של מגמה חדשה ומסוכנת של גיוס בנות משולי החברה החרדית. הצבא מזנב בנו, ואם לא נילחם כעת בכל הכוח זה יסתיים רע", הם אומרים. כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", אחת הבנות שוחררה בפעילותו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.

הפגנה למען העצורות (צילום: יעקב לדרמן)

מדובר צה"ל נמסר: "ככלל, צה"ל לא מגייס ולא פועל על מנת לגייס חרדיות לשירות. יחד עם זאת, על מנת לקבל פטור מטעמי דת על פי חוק על המלש"ביות להגיש תצהיר חתום על ידי דיין ולהגישו בזמן על פי הפקודות. במקרה ובו מלש"בית אינה מגישה תצהיר ולא משתפת פעולה כלל עם רשויות הצבא - לא ינתן לה פטור".

"במקרים הללו מדובר בבנות אשר לא שיתפו פעולה עם רשויות הצבא ואין דרך לדעת שהן חרדיות. לפיכך זומנו לגיוס מתוקף סעיף 12 לחוק הגיוס. משלא התייצבו למועד גיוסן הוגדרו כמשתמטות ונעצרו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר