בעקבות רשת הפיתוי

חיילים? שימו לב: ההמלצה של צה"ל תמחק לכם את הטלפון. כולל הכל

חשיפת רשת החמאס שהפעילה פרופילים מזויפים ופיתתה חיילים לנהל עמם קשרים כדי להשתלט על מכשיריהם ולשתול וירוסים, הובילה לקמפיין עם כוכבית המלצה פרובלמטית (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בראש פוסטר שהפיק אגף המודיעין של צה"ל ופורסם בעמוד הרשמי שלו בפייסבוק נכתב בענק: "כך תוודאו שהאויב לא שולט לכם בנייד". מדובר בחלק מהקמפיין הצה"לי "לא נופלים ברשת", שנועד להציל חיילים מהשתלטות עוינת על החשבונות שלהם ברשתות החברתיות. אלא, שההמלצות שהביאו בצה"ל, עשויים לגרום למחיקה מלאה של המכשיר הסלולרי.

בתחתית הפוסטר שממליץ לחיילים לבצע פרמוט למכשיר, מצוין כי "מומלץ לגבות את המכשיר לפני הפרמוט, האחריות לתהליך בידי בעל המכשיר".

איפוס מוחלט של המכשיר והחזרה שלו להגדרות היצרן יכול, לכאורה, לפתור את סאגת הוירוסים המדוברת - וזה אכן מה שצה"ל מציע לחיילים - אולם זוהי פעולה מאוד אגרסיבית, והיא מוחקת את מה ששמור על הסמארטפון, כולל הכל.

ואכן, התגובות לפוסט שהעלה אמ"ן בעמוד שלו מזהירות את הגולשים מפני מחיקה של הסמארטפון. המגיבים אף מתחו ביקורת קשה על צה"ל.

כזכור, הקמפיין הצה"לי הושק בימים האחרונים בקול רעש גדול, בתגובה לחשיפה רשת החמאס שהפעילה עשרות פרופילים מזויפים בפייסבוק, פיתתה חיילים לנהל עמם קשרים - גם כדי להשתלט על מכשיריהם ולשתול בהם וירוסים.

בדובר צה"ל מסרו בתגובה לאתר 'וואלה!': "כחלק מניסיון השתלטות חמאס על הטלפונים של משרתי צה"ל בסדיר ובמילואים הופצו הנחיות להתנהלות זהירה ברשת. בין היתר ניתנו המלצות לפרמוט הטלפון על מנת לצמצם את פוטנציאל הנזק. יודגש, כי פרמוט הטלפון הינו הדרך היחידה להגנה על פרטיותם ועל ביטחונם של המשרתים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר