"אירוע קשה לכוחותינו"

השר גלעד ארדן: "איימן עודה הסית לאלימות"

ארדן תקף את עודה בצורה חריפה ואמר כי הח"כ היה שם כדי ללבות ולהסית. "אני לא מאמין למילה אחת שלו, יש לו תרומה לאירוע מאד קשה וייתכן ויהיו השלכות פליליות נגדו" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר גלעד ארדן (צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיב הבוקר (רביעי) לאירועים לפנות בוקר באום אל חיראן כשבין היתר מחבל המזוהה עם התנועה האיסלאמית ביצע פיגוע דריסה ופגע בשוטרים: "מדובר באירוע קשה לכוחותינו ולמדינת ישראל בכלל".

על הפיגוע הקשה אמר ארדן: "מחבל השייך לתנועה האיסלאמית דהר לעבר כוחותינו במטרה להרוג כמה שיותר שוטרים עוד לפני תחילת הפינוי".

השר ארדן הטיל את האשמה לאירוע על כתפיו של עודה: "אני מקווה שיום זה לא יהפוך ליום שמסמן תפנית ביחסים של הבדואים עם רשויות המדינה אך אם כן, לח"כ עודה יש תרומה מאוד גדולה לעניין".

על פינוי הבתים באום אל חיראן אמר ארדן: "יש החלטת בג"צ והיא תבוצע, גם באום אל חיראן. לכוחות המשטרה אין שום שיקול דעת בנוגע לביצוע המשימה, ככה זה במדינה דמוקרטית".

ארדן התייחס לטענות שהתנהל משא ומתן עם התושבים ולמרות זאת בוצע הפינוי: "התנהל משא ומתן שבועות ארוכים, מי שניהל את זה הן גורמי המדינה מול התושבים, עודה לא מנהל משא ומתן".

השר לביטחון פנים האשים את יו"ר הרשימה הערבית המשותפת איימן עודה בהסתה לאלימות ואמר: "הוא היה שם כדי ללבות יצרים ולהסית לאלימות. מה שקרה הלילה מחבל ביצע פיגוע דריסה כנגד כוחות המשטרה שהיו במקום, עודה היה בין אלה שליבו את היצרים. כרגע המשטרה הערכת מצב. האלימות והטרור לא ינצחו את החוק".

ארדן אף יצא בקריאה לח"כים הערבים ואמר כי "מאז האירועים בבוקר אני שומע עוד ועוד קריאות מסיתות אשר מעוותות את תמונת המצב של מה שקרה בשטח. אני קורא לח"כים מהרשימה המשותפת - עצרו את ההסתה! לכל אמירה עכשיו עלולות להיות תוצאות קשות בשטח. קחו אחריות על דבריכם ותפסיקו להסית וללבות אלימות".

גם שר הבינוי יואב גלנט הגיב לאירועים ואמר כי "האלימות הבדואית שהתעוררה הבוקר היא מהחמורות שנראו בדרום בשנים האחרונות ועליה להיענות ביד קשה ובלתי מתפשרת. מדינת ישראל היא מדינת חוק".

הוא קרא למשטרת ישראל ולשר לביטחון הפנים להגביר את האכיפה בנגב, ועוד היום להרוס את כל הבתים הבלתי חוקיים הנוספים באזור חיראן.

"האירוע בו מחבל מנצל מהומות תוך כדי פינוי, כדי לבצע פיגוע, הוא אירוע חמור המשקף את פוטנציאל הטרור הנוצר לאור ההסתה של האוכלוסייה הבדואית כנגד המדינה והרשויות המוסמכות שלה. על כוחות הבטחון להשיב מיידית את הסדר בדרום. מדינת ישראל לא תאפשר התחזקות של תאי טרור בנגב''.

לדברי גלנט, השתלבותם של חברי כנסת ערבים באירועי הבוקר היא חציית גבול מסוכנת. ''חברי הכנסת לא יכולים להשתמש במעמדם ובחסינותם כדי להפריע לכוחות הביטחון במשימותיהם. השתתפות חברי כנסת מהרשימה המשותפת בהתנגדות לפינוי של בדואים, מעוררת תסיסה והסתה ומעודדת אלימות".

"אל לנו לקבל את תכנית הסיוע לאוכלוסיה הבדואית אשר השבוע לפני הממשלה ללא תהליך הסדרה כולל עם הבדואים בנגב. לא נאפשר סיוע אשר יממן השתלטות על שטחים נוספים'', הדגיש.

לדבריו, ללא הסדרה כוללת יחסמו צירי תנועה והנגב יהפוך לשטח עוין ליהודים כפי שכבר קורה בחלקים ממנו. "אני קורא לכל הצדדים להרגיע את המצב הנפיץ, להישמע להוראות כוחות הביטחון ולציית לחוקי המדינה''.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר