"שמר כותרות על דאעש"

תיעוד מהאוויר: רגעי פיגוע הדריסה והירי באום אלחיראן

ירי וצעקות, צפירות ומהומה אחת גדולה - זה מה שנראה בסרטון וידאו חדש שתיעד את רגעי פיגוע הדריסה והירי במחבל, ביישוב הבדואי אום אלחיראן, במהלך פעילות נגד בנייה בלתי חוקית (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' בטבת תשע"ז | 18.01.17
(צילום: דוברות המשטרה)

סרטון חדש מתעד את רגעי המהומה הגדולה ביישוב הבדואי אום אלחיראן, כאשר במהלך פעילות להריסת בתים לא חוקיים, דרס המחבל מוסא אבו אלקיעאן את השוטר רב-סמל בכיר ארז (עמדי) לוי הי"ד, שיובא למנוחות היום בשעה 16:00 בבית העלמין ביבנה.

בסרטון, שצולם לפנות בוקר ומתפרסם ב-ynet, נשמעים קולות ירי וצעקות, צפירות ומהומה אחת גדולה.

הדריסה, הירי והמהומה (צילום: מתוך ynet)

במשטרה עדכנו בצהרים כי במהלך חיפוש בביתו של המחבל "נמצא חומר רב שנשלח לבדיקה מקצועית", לשון ההודעה. "בין הספרים", מציינת המשטרה, "נמצאו 3 עותקים של עיתון שנשמרו מה-5 נובמבר 2015 (עותקים של אותו העיתון מאותו התאריך) שבכותרתו פיגוע דריסה צפונית לחברון בו נפצע לוחם במצב אנוש וכן כותרת ראשית על פצצה של דאעש שהפילה מטוס".

הספרים בערבית נשלחו כאמור לבדיקת הגורמים המקצועיים. בנו של המחבל נחקר על ידי כוחות הביטחון.

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת" כוחות הביטחון הגיעו הבוקר לאום אלחיראן בכדי לאכוף הריסת בתים לא חוקיים, כאשר לפתע הגיח רכב של מחבל תושב האזור פעיל תנועה איסלאמית ושעט לעבר הלוחמים מתוך כוונה לבצע פיגוע דריסה. המחבל נוטרל.

העיתון שנמצא בבית המחבל (צילום: דוברות המשטרה)

באירוע נרצח, כאמור, רב-סמל בכיר ארז (עמדי) לוי הי"ד, בן 34, וכן נפצעו מספר בני אדם בדרגות פציעה שונות, וביניהם לוחמי משטרת ישראל, כתוצאה מכך התפתחו הפרות סדר. מהמשטרה נטען כי המחבל הוא פעיל התנועה האסלאמית הפלג הדרומי ונבחן קשר שלו גם לדאעש.

במהלך העימותים שהתפתחו במקום נפצע חבר הכנסת איימן עודה בראשו, ככל הנראה מאבן שהושלכה בידי אחד מהמפגינים וכשנפל נפגע קלות גם בגבו, זאת בניגוד לטענתו בתחילה כי השוטרים ירו עליו כדורי גומי.

עם סיום הטיפול בזירת הפיגוע, החלה פעילות הריסת המבנים הבלתי חוקיים ביישוב. כוחות המשטרה מאבטחים את אנשי מנהל מקרקעי ישראל במימוש צווי ההריסה. מהמשטרה נמסר כי האירוע בשליטה ובהכלה של הכוחות בשטח.

זירת פיגוע הדריסה (צילום: דוברות המשטרה)

"משטרת ישראל קוראת למגזר הבדואי להקיא מתוכו ניצנים של אידיאולוגיות קיצוניות שכל עניינן טרור!! המפגע הוא עובד מערכת החינוך, מקום בו השפעתו השלילית על סביבתו מסוכנת שבעתיים", מסר דובר המשטרה.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר כי "מאז האירועים בבוקר אני שומע עוד ועוד קריאות מסיתות אשר מעוותות את תמונת המצב של מה שקרה בשטח. אני קורא לח"כים מהרשימה המשותפת - עצרו את ההסתה. לכל אמירה עכשיו עלולות להיות תוצאות קשות בשטח. קחו אחריות על דבריכם ותפסיקו להסית וללבות אלימות".

לאחר מכן כתב ארדן בעמוד הפייסבוק שלו: "אני מבקש לומר, דווקא ברגע הזה, לאיימן עודה וליתר חברי הרשימה המשותפת שהגיעו להלהיט את הרוחות הבוקר: הדם הזה גם על ידכם. זו אמירה חמורה, אני יודע. אבל לא חמורה כמו מעשיכם ביום הזה, אתם חרפה למדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר