הפיגוע באום אל-חיראן

המשטרה: המחבל התעלם מירי אזהרה, האיץ ודרס למוות

במשטרה קובעים לאחר תחקיר פיגוע הדריסה כי המחבל באום אל-חיראן ישב לבדו ברכבו עם אורות כבויים, לא התייחס לקריאות השוטרים ולא לשלוש יריות אזהרה. מח"ש תפתח בבדיקה (חדשות)

אילנה קוריאל, ynet | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה פירטו הערב (ד') את השתלשלות פיגוע הדריסה הבוקר ביישוב אום אל-חיראן שבנגב, שבו נרצח רס"ב ארז (עמדי) לוי, שהובא למנוחות. מתחקיר המשטרה עולה כי המחבל, יעקוב מוסא אבו אלקיעאן, התעלם מירי האזהרה של השוטרים שהגיעו למקום כדי להשתתף במבצע הריסת מבנים בלתי חוקיים, דהר לעבר הלוחמים במקום - ודרס שניים מהם. במח"ש מסרו כי כל הטענות הנוגעות לאירוע באום אל-חיראן ייבדקו.

"בסך הכול מדובר על אירוע של כ-60 שניות, שהחל בשעה 5:56", נמסר מהמשטרה. "הרכב עמד עם אורות כבויים. כאשר הלוחמים הבחינו ברכב גולש לעברם, הם הבהבו לעברו עם פנס. כשלא נעצר, ירו השוטרים שלושה כדורי אזהרה באוויר. בשלב זה האיץ המחבל לעבר לוחמי מתפ"א (מנהלת תיאום פעולות אכיפה)".

התיעוד האווירי של הפיגוע

"הנהג עקף את הלוחמים וכיוון לעבר קבוצה גדולה של שוטרים שעמדו לידם", סיכמו במשטרה. "יש לציין כי בניגוד לדברי תושבי המקום הוא היה לבדו ברכב ולא מלווה בבנו".

במבצע ההריסה השתתפו 480 לוחמי משטרה ומשמר הגבול שהגיעו לפנות בוקר ליישוב הסמוך לחורה לשם אבטחת פעילות מנהל מקרקעי ישראל במימוש צו הריסה "לאחר הידברות מקדימה וממושכת בעניין עם דרי המקום", כך לפי דוברות המשטרה.

"לוחמי משטרת ישראל ומשמר הגבול, בשיתוף פעולה עם אנשי רשות מקרקעי ישראל, סיימו את ביצוע ההריסות על-פי צו בית המשפט באום אל-חיראן", מסרה המשטרה. "מוקדם יותר בתחילתה של הפעילות, מחבל שעט בג'יפ לעבר הלוחמים ודרס שני שוטרים, כתוצאה מפיגוע הדריסה, נקבע מותו של רס"ב ארז (עמדי) לוי ז"ל ולוחם נוסף פונה לבית החולים. המחבל נוטרל".

מהמשטרה נמסר כי מיד לאחר פינוי זירת הפיגוע, התארגנו הכוחות יחד עם רשות מקרקעי ישראל וביצעו את צווי ההריסה כפי שתוכנן. "משטרת ישראל קוראת להנהגת המגזר הבדואי לגנות את האירוע ולהקיא מתוכו אידיאולוגיות קיצוניות שכל עניינן טרור", לשון הודעת המשטרה.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, סיפר על נסיבות האירוע בהלוויית השוטר: "מחבל בן עוולה ניצל שעת כושר, האיץ תוך שהוא מתעלם מהשוטרים שהיו פרושים משני צדי הציר וסימנו לו לעצור". אלשיך שיבח את תפקוד השוטרים בשטח: "לי לא היה ספק מה יקרה מיד לאחר מכן – הם הסתערו וחיסלו ישר את המפגע, ומיד יצאו להמשיך במשימתם עד להשלמתה המוחלטת".

מאות ליוו אחר-הצהריים למנוחת עולמים את רס"ב ארז לוי שנרצח בפיגוע הדריסה. "אמרו לי לדבר מהלב, איך אפשר אם לקחו לך את הלב? איך אפשר לדבר אם לקחו לך את הנשמה? איך העזת ללכת לי", ספדה לו בקול חנוק מדמעות קלרה לוי, אלמנתו.

"כל מה שיגידו עלייך לא מספיק לתאר אותך", הוסיפה לוי. "כל מילה טובה היא קטנה. בבוקר סימסתי לך שתשמור על עצמך וענית לי. מי היה מאמין שזה יהיה הדבר האחרון שלי ממך? אתה החיים שלי, בכל פעם אתה חיממת אותי כשהיה קר לי ואני לא הצלחתי לחמם לך את היד, לא הצלחתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר