היומיים האחרונים

"בלי שתי מדינות - ישראל לא תישאר דמוקרטית ויהודית"

הנשיא היוצא ברק אובמה ערך מסיבת עיתונאים אחרונה, בה התייחס לסוגיות שעלו במהלך כהונתו. "על ישראל להבין שאינה יכולה לשמר סטטוס קוו בינה לפלשתינים" אמר אובמה (חדשות, מהעולם)

אובמה הערב (צילום: פלאש 90 )

נשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה, קיים הערב (רביעי) את מסיבת העיתונאים האחרונה שלו בבית הלבן - יומיים לפני עזיבתו. במסיבת העיתונאים, התייחס אובמה לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר כי מדובר בנושא שמדאיג אותו ממושכות. לדבריו, בתקופת כהונתו הוא ניסה לעשות כל מה שאפשר למען משא ומתן בין הישראלים לפלשתינים.

אובמה אמר כי "אי אפשר לכפות שלום אלא רק לעודד אותו", ושב על עמדתו של מזכיר המדינה ג'ון קרי כי ללא פתרון שתי מדינות לשני עמים, הוא לא רואה דרך שבה ישראל נשארת יהודית ודמוקרטית. "הסטטוס-קוו רע לשני הצדדים ולאזור", הדגיש הנשיא היוצא.

באשר להצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות שעברה במועצת הביטחון בעידודה של ארצות הברית, אמר אובמה: "היה חשוב לשלוח לישראל קריאת השכמה", במטרה להדגיש שהבנייה בהתנחלויות מקשה על פתרון שתי המדינות.

אובמה התייחס במסיבת העיתונאים לכוונתו של נשיא ארצות הברית הנכנס דונלד טראמפ להעביר את שגרירות ארצות הבית בישראל מתל אביב לירושלים, ואמר כי אם טראמפ ינקוט צעדים חד צדדיים - הדבר יביא לפיצוץ, "בקרוב נראה אם הגישה של טראמפ תוכיח את עצמה".

אובמה נשאל על ידי העיתונאים בקשר ליחסי רוסיה וארצות הברית, ואמר כי מאז נבחר ולדימיר פוטין לתפקיד הנשיא הורעו יחסי שתי המדינות. אובמה הוסיף כי שיתוף הפעולה בין שתי המדינות הוא "אינטרס אמריקני ועולמי". לדבריו, החזרה לאווירה של יריבות שהייתה קיימת בתקופת המלחמה הקרה, מקשה על חיזוק הקשר בין ארה"ב לרוסיה.

אובמה בז לנשיא הנכנס דונלד טראמפ, ואמר כי הוא מקווה שיועציו של טראמפ יעצבו מעט את דעותיו. "אני" אמר אובמה "הענקתי לטראמפ את העצות הכי טובות שקיבל בחייו בקשר למדיניות חוץ ופנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר