מתיחות בנגב

במשטרה חוששים מהתפרצות אלימה אצל הבדואים

המשטרה חוששת מהתפרצות אלימה של הבדואים בנגב בעקבות הדריסה והרס הבתים ליד חורה. כוחות גדולים מוצבים בנגב לקראת הלווית המחבל שנורה למוות (חדשות, בארץ)

הפגנה נגד הירי בנהג. הלילה בתל אביב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

חשש להתפרצות מחודשת של המהומות בקרב ערביי ישראל בעקבות הדריסה הבוקר (רביעי) באזור אום אל-חיראן בנגב בה נהרג השוטר ארז (עמדי) לוי הי"ד. במערכת הביטחון חוששים שהלווייתו של הדורס, יעקב אבו אל קיעאן, תהפוך לאלימה. כוחות גדולים של משטרה הוצבו באזור היישוב חורה וריכוזים בדואים בנגב.

השוטר שנדרס למוות (צילום: דוברות המשטרה)

בנוסף, הערב דווח כי הירי לעבר הנהג הדורס ייחקר על ידי המחלקה לחקירות שוטרים. בתיעוד שפורסם היום נראים השוטרים פותחים באש לעבר הנהג, עוד לפני שדהר אל קבוצת השוטרים. משפחתו של הנהג טוענת כי סרטון המשטרה מוכיח שהנהג נסע באטיות והשוטרים ירו קודם לדריסה.

ייתכן, כי בהמשך אף ייחקרו נסיבות הירי הראשון של השוטרים לעבר הנהג הדורס. מדובר בחלק חיוני מחקירת האירוע כולו ובנושא שהמשטרה לא יכולה לבדוק בעצמה - אלא רק מח"ש.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

הבוקר (רביעי) פעלו כוחות הביטחון להריסת בתים לא חוקיים של בדואים באזור אום אל-חיראן בנגב. בעת הפינוי הגיח לעברם ג'יפ שדרס קבוצה של שוטרים.

הדריסה כפי שתועדה ממזל"ט (משטרת ישראל)

במשטרה הודיעו כי בחיפוש בביתו של נהג הרכב הדורס נמצאו שלושה עותקים של העיתון ישראל היום שנשמרו מה-5 בנובמבר 2015. בכותרת העיתון היה אז פיגוע הדריסה צפונית לחברון וכותרת ראשית על פצצה של דאע"ש שהפילה מטוס. במשטרה טוענים כי מדובר בפעיל של התנועה איסלאמית ונבחן קשר שלו גם לדאע"ש.

צילום: דוברות המשטרה

מחר (חמישי) תקיים וועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל שביתה כללית במגזר הערבי במחאה על מה שהם מכנים "רצח של המשטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר