"המובחרים שבבנינו"

ליברמן תקף את בני הישיבות, דרעי הגיב: "הם סיירת מטכ"ל"

"הסיפור הזה שצריך לשבת בישיבה וללמוד מבלי לעבוד זאת המצאה", כך התבטא שר הביטחון ליברמן וזכה לתגובה נזעמת מהשר אריה דרעי: "בני הישיבות הם סיירת המטכ"ל של העם היהודי" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליברמן ודרעי (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

שר הביטחון אביגדור ליברמן, שבימים אלו דן בתקנות 'שר הביטחון' בחוק גיוס תלמידי הישיבות, תקף אמש (רביעי) את תלמידי הישיבות ולומדי התורה הקדושה. הפוליטיקאים החרדים שתקו, אך בצהריים יו"ר ש"ס השר אריה דרעי תקף את דבריו של ליברמן ואמר כי "בני הישיבות הם סיירת המטכ"ל של העם היהודי".

אמש התבטא שר הביטחון אביגדור ליברמן כנגד לומדי הורה הקדושה ואמר: "הסיפור הזה שצריך לשבת בישיבה וללמוד מבלי לעבוד זאת גם המצאה, מעולם זה לא היה ביהדות. היו שני יהודים שהבינו משהו ביהדות, רש"י ורמב"ם, שניהם עבדו במשרה מלאה וזה לא פגע בלמידה ובידע שלהם".

"גם שירות צבאי, מי אמר שאסור לשרת על פי ההלכה, יהושע בן נון לא לחם? דוד המלך לא לחם?", אמר ליברמן, "יש פה בעיה והממסד הדתי חייב להבין שאי אפשר להמשיך כך. חייבים להוביל כל מיני שינויים, וכל פעם שהייתה הזדמנות כזו לא השכלנו להוביל את השינויים".

בתגובה לדברים אמר היום שר הפנים אריה דרעי: "בני הישיבות הם סיירת המטכ"ל של העם היהודי. הם המובחרים שבבנינו, הבוחרים מרצונם בחיי צמצום ומשקיעים את מרצם בלימוד התורה והמורשת היהודית".

"בני הישיבות הם סיירת המטכ"ל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר