פרשת החייל היורה

התביעה תדרוש שלוש עד חמש שנות מאסר לאלאור אזריה

בפרקליטות הצבאית דנים בשאלה כמה שנות מאסר ראוי להטיל על החייל שהורשע בהריגת מחבל, בשלב הטיעונים לעונש שיתקיימו בשבוע הבא. הכיוון המסתמן: שלוש עד חמש שנות מאסר (בארץ)

יואב זיתון, ynet | כיכר השבת |
אלאור אזריה. ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

הפרקליטות הצבאית תבקש לגזור על החייל אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל בחברון, בין שלוש לחמש שנות מאסר בפועל.

בפרקליטות הצבאית דנים בשאלה כמה שנות מאסר ראוי להטיל על החייל, בשלב הטיעונים לעונש שיתקיימו בשבוע הבא. הכיוון המסתמן, שטרם הוכרע סופית, הוא להצביע על מתחם ענישה של שלוש עד חמש שנות מאסר.

אזריה ירה למוות במחבל מנוטרל בחברון לפני כשנה. את המעשה תיעד תושב העיר והסרטון עורר שאלות כבדות משקל בנוגע להתנהלות צה"ל והמפקדים בשטח, וחולל סערה שטלטלה את הצבא, הציבור הישראלי והמערכת הפוליטית.

השופטים קבעו בהכרעת הדין כי "לא הייתה הצדקה לירי", "העובדה שהיה מחבל על הקרקע שביקש לקטול חיי חיילים אין בה להצדיק פעולה לא מידתית", הצהירו. "הירי של אזריה לא עולה בקנה אחד עם הוראות הפתיחה באש".

השופטים דחו בין היתר את חוות הדעת שהגישו מומחי ההגנה לגבי מות המחבל וקבעו כי הירי של אזריה הוא שגרם לכך ולא הפציעה שקדמה לאירוע. כמו כן קיבלו השופטים את גרסת חברו לנשק של החייל שהעיד כי שמע מאזריה כי "מגיע למחבל למות", אף שאזריה הצהיר כי לא זכורה לו שיחה כזו עם חברו. "הסיבה לירי של אזריה היא מה שאמר מיד אחרי הירי - 'מגיע למחבל למות כי דקר את חברי'", קבעו השופטים. "קיים פער משמעותי בגרסת אזריה והיא בגדר עצימת עיניים".

בתום הקראת הכרעת הדין סיכמה השופטת מאיה הלר: "למעשה אזריה עלולות להיות השלכות בטחוניות על תדמית הצבא וחייליו. היה על הפצ"ר חובה להגיש כתב אישום למען האינטרס הציבורי".

אזריה שוהה גם בימים האחרונים במעצר פתוח ומשמש עובד רס"ר בבסיס נחשונים במרכז הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר