הילד ממחנה ההשמדה

מרגש: יעקב הניח תפילין לראשונה בחייו. צפו

לאחר 69 שנים שחלפו מבר המצווה שלו, יעקב לא הצליח לעצור את דמעותיו, כשלראשונה בחייו הוא הניח תפילין ועלה לתורה, בטקס שארגנו לו שוטרי משטרת חיפה (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יעקב אדלשטיין מתרגש (צילום: ליאור אל חי, ynet)

כנראה אף פעם לא מאוחר: שוטרי תחנת חיפה ערכו היום (חמישי) בר מצווה ליעקב אדלשטיין, ניצול שואה בן 82, שמעולם לא חגג בר מצווה ואף לא הניח תפילין.

הטקס המרגש נערך במסגרת קורס בילוש מתקדם של המכללה הלאומית לשוטרים ועמותת 'יד עזר לחבר'. את המעמד ליווה רב מחוז חיפה במשטרה אנשיל פרידמן, שהניח עם יעקב את התפילין.

במשטרה מציינים, כי היוזמה של אימוץ שורדי השואה הפכה לנורמה במחוזות השונים של משטרת ישראל, המקיימים קשר קבוע תומך עם בין השרידים המוצלים מאש.

יעקב, יליד רומניה, היה רק בן 13 בזמן מלחמת העולם השניה, ובשל כך לא חגג את שמחת הבר מצווה. כיום הוא אב לשני בנים וסב לארבעה.

במהלך בר המצווה סיפר אדלשטיין, כי כבר כילד הוא ראה יהודים נרצחים במכונות ירייה. "בגיל צעיר נלקח אבא לכלא ואני ואחי הופרדנו מאמא. הסתתרנו במחסן עצים, אבל נתפסנו", תיאר.

אדלשטיין שיתף את הנוכחים בסיפור הצלתו: "נשלחתי למחנה ריכוז ועבדתי בעבודות חקלאיות. הייתי אמור לשרוד בקור אימים, עם בגדים קרועים ורגליים יחפות וחבולות. הייתי מטונף כולי, לא ראיתי מקלחת יותר משנה. גם כמות המים לשתיה הייתה מועטה. נחלשתי מאוד והייתי כחוש ורזה. בכל התקופה הנוראה הזאת לא ידעתי מה עלה בגורל יקיריי".

"עבדתי קשה לאורך כל חיי והתמודדתי עם סבל, כאב וצלקות שהותירה בי השואה", המשיך יעקב וסיפר ברגש. "המראות, הקולות והכאב רדפו ורודפים אותי עד עצם היום הזה. הפגיעות הקשות בגוף ובנפש מנענו ממני מלממש את עצמי ואני מטופל עד היום אצל פסיכיאטר".

עם זאת, לדבריו, "אני שמח ומאושר בחלקי, שזכיתי להקים משפחה ובית משלי, ואני מתרגש מעצם הרעיון שחוגגים לי בר מצווה - טקס יהודי חשוב שלא זכיתי לחגוג כנער עקב התלאות שעברתי. כל מטרתה של משפחתי היתה לשרוד את החיים. לא הייתה לי ילדות בכלל", סיים אדלשטיין את המונולג המרגש על חייו.

בין הנוכחים בטקס בר המצווה ניתן היה לראות ניצולי שואה נוספים שמחו דמעה. יעקב אדלשטיין הודה בהתרגשות ליוזמי הטקס - פיקוד תחנת חיפה, מפקדי המחלקה של הקורס, ורב המחוז הרב אנשיל פרידמן.

צילום: ליאור אל חי ynet
צילום: ליאור אל חי ynet

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר