גל מחאה עולמי

אחרי ההשבעה: מיליונים יצאו להפגין נגד דונלד טראמפ

יממה אחרי השבעתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית, מיליוני בני אדם מפגינים נגדו ברחבי העולם בעקבות אמירותיו הפוגעניות. חצי מיליון נשים צועדות בהפגנה המרכזית בווושינגטון (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הפגנה נגד טראמפ. ארכיון (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

יממה אחרי השבעתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית, מיליוני בני אדם מפגינים ברחבי העולם נגדו בעקבות אמירותיו הפוגעניות בעבר ובמהלך קמפיין הבחירות שלו לנשיאות. ההפגנה הגדולה ביותר נערכת בוושינגטון, שם משתתפות מאות אלפי נשים בצעדת ענק נגד הנשיא.

ההפגנות כאמור מתרחשות לא רק בארצות הברית, אלא גם ביותר מ-20 מדינות ברחבי העולם. ה"גרדיאן" מעריך כי כשני מיליון בני אדם השתתפו במחאות נגד מינוי טראמפ ברחבי העולם. הפגנות נרשמות בין השאר סמוך לשגרירות ארה"ב בלונדון, בהייד פארק בסידני שבאוסטרליה, בברלין, מינכן ופרנקפורט שבגרמניה, ברומא שבאיטליה, בפינלנד שבמכסיקו, במיאנמר ובמדינות נוספות.

"צעדת הנשים" בוושינגטון היא כאמור האירוע המרכזי נגד טראמפ מבין שורה של אירועים שנערכים בערים שונות ברחבי העולם. בהפגנה, כך על פי ההערכות, משתתפים כחצי מיליון בני אדם. בכלי התקשורת בארה"ב דיווחו אף כי יתכן שמספר המשתתפים בהפגנה נגד טראמפ - גדול ממספר המשתתפים באירוע ההשבעה שלו אמש לנשיא.

הפגנה נגד טראמפ. ארכיון (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

הבמאי מייקל מור שנשא דברים בעצרת הענק אמר כי "אנחנו ביום השני של טרגדיית טראמפ. אנחנו כאן לסיים את שפיכות הדמים של טראמפ. אני רוצה שתתקשרו לקונגרס כל יום. כל יום". אשת החברה אמריקה פררה אמרה למאות אלפי הצועדות: "היום אנחנו צועדים למען ערכי הליבה של האומה הזו, שעליהם הכריז הנשיא החדש הכריז מלחמה. הכבוד והזכויות שלנו תחת מתקפה, אבל הנשיא הוא לא אמריקה. אנחנו אמריקה, וכאן כדי להישאר".

מי שהפסידה בבחירות לנשיאות, הילרי קלינטון, צייצה מסר מעודד לנשים שיצאו להפגין נגד טראמפ: "תודה על שאתן עומדות, מדברות וצועדות למען הערכים שלנו. זה חשוב כתמיד. אני באמת מאמינה שאנחנו תמיד חזקות יותר ביחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר