יוצא מהצללים

גרשון ורובה "אני ישראל" - ביקורת אלבום

הוא תמיד היה ליד אור הזרקורים ועכשיו הוא יוצא עם אלבום "כמעט בכורה". מבקר המוזיקה של כיכר השבת האזין לאלבום החדש של גרשון ורובה וחזר עם מסקנות (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
מתוך הקליפ (צילום: יח"צ)

מכירים את המוכשרים האלה שנמצאים תמיד ליד הפרונט אבל רק ליד אף פעם לא בחזית? כולם יודעים שהם כשרון מהלך אבל הם בבחירה מודעת או שלא מעדיפים להיות תמיד רק ליד ולא באור הזרקורים ואז פתאום הם מחליטים שהגיע הזמן ונעמדים באור - אז גרשון ורובה.

אני מכיר את עבודתו של גרשון ורובה כבר כמעט 20 שנה, החל מאלבומי המוזיקה באנגלית המקוריים (דסטני, ג'ורניס ועוד) ואלו שכללו קאברים מהודקים לשירים לועזיים שעברו גיור לחומרה (אימפרשנס, וראיישנס ועוד), ההתארחות בסדרת 'סוליד גולד' המצוינת (לאיפה נעלם פיהושף???) ועוד.

ורובה תמיד היה שם ליד, כמפיק, מוזיקאי וכזמר שלא קופץ על הפרונט ולכן האלבום החדש שלו הוא סוג של אלבום בכורה. פגשתי את ורובה בישראל לפני כחודשיים, הוא אוהב להגיע לפה וכמעט מחפש תירוצים כדי לעשות את זה. הוא סיפר לי בהתלהבות על האלבום החדש ואמר כי הוא בהחלט מרגיש כאילו מדובר באלבום ראשון.

ורובה הוא זמר מצוין ומפיק מעולה, ואת האלבום "אני ישראל" הוא בחר ליצור בז'אנר המוזיקה החסידית החדשה מארה"ב זו שמשלבת בין שירים חסידיים קלאסיים לבין שירים בהברה עברית ואנגלית ומערבת גם מבחינה מוזיקלית סגנונות שונים ואפילו הומור.

בחירת השירים של ורובה טובה מאד, מדובר בשירים מלודיים וקליטים מאד, כשהתגלית הגדולה של האלבום הוא המלחין שמחה קרנצ'ר שאחראי לחלק גדול משירי האלבום. בנוסף הלחינו אלי שוואב וארי גולדוואג וגם ורובה עצמו שאחראי לשני שירים יפיפיים.

לא ברור לי למה ורובה חש שיש צורך בכך הוא שר נהדר ומלא ברגש ומשחק, אך הוא צירף אליו לשירה 4 זמרים לדואטים. החל בגד אלבז המצוין, הכוכב מברזיל מיכה גמרמן שחבר אליו בשיר "נ נח" טיפוסי, ארי גולדוואג שאחראי ללחן הנחנחי ומתארח בשיר אחר ואליקם בוטה הזמיר בעל הקול הגבוה שחבר לורובה בדואט מפתיע ומעניין.

הדואטים עשויים טוב ומהנים, אך בהחלט הייתי מאזין לאלבום גם בלעדיהם כשבאופן בולט הדואט עם בוטה הוא המעניין ביותר.

למלאכת העיבוד המוזיקאלי רתם ורובה שיכול להיות מעבד בפני עצמו, את שותפו מכבר ימים לארי גייט ז"ל שהלך לעולמו לפני כמה שבועות לאחר מחלה קשה, את הפסנתרן המעולה לייב יעקב ריגלר ואת צמד המעבדים הצעירים והמוכשרים אלי קליין ואיצי ברי.

לסיכום, "אני ישראל" הוא אלבום נעים מאד להאזנה, השירים בו זורמים וקליטים מאד ומשלבים בין סגנונות רבים של מוזיקה איכותית ומהנה שמותירה לנו את השאלה למה ורובה התחבא עד עכשיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר