טראמפ ב-CIA: "צריך להיפטר מדאעש"

הנשיא שהושבע ביום ו' החל כבר בפעילות כשהוא יוצא לפגוש את אנשי ה-CIA שיחסו אליהם היה בעייתי במהלך הקמפיין. הוא התייחס לדאעש וגם ליחסים העכורים ביניהם (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ בהשבעתו (צילום: הבית הלבן)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ רק יום בתפקיד וכבר החל בפעילות כשהוא יוצא מהבית הלבן למטה ה-CIA בווירג'יניה. הביקור של הנשיא החדש במפקדת ה-CIA, כבר ביום העבודה המלא הראשון שלו, מאותת לדברי הפרשנים על המאמצים לפייס את קהילת המודיעין אותה תקף בחריפות אחרי ההאשמות שרוסיה התערבה לטובתו בבחירות והדו"ח על המידע "המביך" שיש לרוסיה עליו - שגרם לו להשוות את המצב לגרמניה הנאצית.

"אנחנו באמת מעריכים את מה שעשיתם", אמר טראמפ במסיבת העיתונאים במטה. "אלו באמת אנשים מיוחדים ומדהימים. מעט מאוד אנשים יכולים לעשות את העבודה שאתם עשיתם", המשיך טראמפ והתבדח כדרכו, "סביר להניח שכל מי שבחדר הצביע לי, אבל אני לא אבקש מכם להרים ידיים".

טראמפ שב על המסר שהשמיע בנאום ההשבעה שלו בו אמר כי יש להילחם בטרור האיסלאמי הקיצוני. "צריך להיפטר מדאעש, אין לנו ברירה", אמר הנשיא. "טרור איסלאמי רדיקלי, ואמרתי את זה אתמול, צריך להימחק מעל פני האדמה. זוהי רמה של רשע שעוד לא ראינו".

טראמפ התייחס במסיבת העיתונאים לראש ה-CIA המיועד שבחר, מייק פומפיאו. "זה האיש היחיד שפגשתי, לא רציתי לראות אחריו אף אחד אחר. אנשים אוהבים אותו, אבל יותר חשוב מבחינתי - כולם מכבדים אותו. אני איתכם אנשי ה-CIA באלף אחוז".

טראמפ התייחס גם למאבקו בתקשורת והאשים אותה בהרעת היחסים עם קהילת המודיעין, "תיארו תמונה שאני נמצא במלחמה נגד קהילת המודיעין. זה לא נכון. האנשים שעובדים בכלי התקשורת הם האנשים הכי בלתי אמינים שיש בכדור הארץ", תקף הנשיא האמריקני.

הלו"ז הנשיאותי של טראמפ נמשך לפנות ערב כשהגיע עם סגנו מייק פנס ובני משפחותיהם לתפילה בקתדרלה הלאומית בוושינגטון. כל זאת לצד ההפגנות הגדולות שמתנגדיו ארגנו ביממה האחרונה כשהם מפגינים בוושינגטון ובמדינות רבות נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר