פרידמן מפתיע

השגריר החדש הודיע: אגור בדירתי בירושלים

דייויד פרידמן שימונה בקרוב לתפקיד שגריר ארה"ב בישראל במקומו של שפירו, הודיע כי יעדיף להתגורר בירושלים ולא בהרצליה, מבלי קשר להחלטה על העברת השגרירות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השגריר החדש דייויד פרידמן, משמאל (צילום: באדיבות המצלם)

השגרירות האמריקאית עדיין לא הועברה לירושלים אבל לדיוויד פרידמן, השגריר הבא של ארצות הברית בישראל, כבר ברור היכן הוא מעדיף להיות. הוא אינו מתכוון לגור, כמו קודמיו, בבית השגריר האמריקאי בהרצליה. "אני מתכוון לעבוד ולגור בירושלים", הבהיר פרידמן על פי דיווח בעיתון 'ידיעות אחרונות'.

על אף שמינויו כשגריר טרם קיבל את אישור הסנאט, פרידמן מתכוון להגיע לישראל כבר בעוד כחודש ולהתחיל את תפקידו. הוא אמר כי בכוונתו להתגורר בירושלים בלי קשר להחלטה אם להעביר את השגרירות לירושלים. החלטה שעדיין לא ברור לחלוטין אם תתקבל למרות הבטחותיו הברורות של טראמפ.

בבעלותו של פרידמן דירה מרווחת בבניין מגורים בשכונת טלביה בבירה, שבה הוא מתגורר מספר פעמים בשנה כאשר הוא מבקר בישראל.

פרידמן נחשב לידיד גדול מאד של ישראל יהודי אורתודוקסי בן 57 ואב לחמישה, ידוע כבעל דעות ימניות קיצוניות יחסית ובעבר אף התבטא כי יש לספח חלק משטחי הגדה לישראל.

"מצפה לעשות זאת מהשגרירות האמריקנית בירושלים, בירת ישראל לנצח" התבטא לפני כמה שבועות פרידמן ובכך הוכיח את השקפותיו.

פרידמן מעורב בפעילות פילנתרופית בישראל, שחלק משמעותי ממנה נוגע להתיישבות ביהודה ושומרון. בין השאר הוא משמש כנשיא ארגון הידידים האמריקאי של ההתיישבות והישיבה בית-אל ורק בחודש שעבר היה מראשי אירוע הוקרה מיוחד שנערך בניו יורק למען בית אל.

פרידמן נחשב לתורם גם לארגון 'איחוד הצלה' ולעמותת 'עלי נגב' בהנהלתו של האלוף במיל' דורון אלמוג.

פרידמן מלווה משפטית את עסקיו של טראמפ ויחד עם ידידו ג׳ייסון גרינבלט הם ידועים כאנשיו היהודים הדתיים הקרובים של הנשיא החדש.

השגריר הטרי אף חתום כאחד מעדי הכתובה של איוונקה טראמפ בתו הגיורת של דונלד ורעייתו של ג'ארד קושנר.
במינויו של פרידמן מתבצע מהלך סמלי אך עמוק ובעל משמעות: שגריר ימני ואורתודוקסי יחליף את השגריר היוצא דן שפירו מקורבו של הנשיא ברק אובמה, שאמנם היה נחשב לידיד ישראל, אך היה מזוהה עם ערכיה והשקפותיה של התנועה הרפורמית ורעייתו ג'ולי פישר ממקימות ארגון נשות הכותל הפועל לחילול קדושת הכותל המערבי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר