"שיקולים פטריוטיים"

ח"כ קסניה סבטלובה שימשה כפרשנית תחת שם בדוי

ועדת האתיקה של הכנסת אסרה על חה"כ קסניה סבטלובה להמשיך ולהופיע בתקשורת הרוסית כפרשנית תחת שם עט. לטענתה עשתה זאת בהתנדבות מטעמים פטריוטיים (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
ח"F קסניה סבטלובה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ןעדת האתיקה של הכנסת אסרה בשבוע שעבר על ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) להשתתף בשידורי תחנת הרדיו "ספוטניק" תחת שם העט שלה "אלכסנדרה קלינינה" - כך פורסם בסוף השבוע בכמה אתרי חדשות ישראליים ברוסית.

באתר הכנסת צוין כי בשבוע שעבר התכנסה הוועדה - שדיוניה חסויים ואינם נרשמים בפרוטוקול - בימים שני ושלישי, מסיבות שלא צוינו. ביום שלישי שעבר פרסמה הוועדה, שחבריה הם יוסף ג'בארין, רחל עזריה, איל בן-ראובן, ושיושב הראש שלה הוא יצחק וקנין, החלטה בנושא היעדרותם של חברי הכנסת מכנס הקיץ של המשכן.

על פי הדיווח ב-NRG הפרשה הקשורה בסבטלובה החלה לאחר שלכמה אתרי חדשות בשפה הרוסית נשלחה קלטת ובה נשמעת עיתונאית בשם "אלכסנדרה קלינינה" מספקת פרשנות לאירועים הנוגעים לישראל, וקולה היה דומה מאוד לזה של חברת הכנסת מהמחנה הציוני. תחנת הרדיו של "ספוטניק" נחשבת לשופר תעמולה של השלטון במוסקבה, ונשמעות בה לרוב עמדות אנטי-ישראליות מובהקות כך שעמדותיה של סבטלובה שהושמעו בתחנה הן סוג של הישג עבור ההסברה הישראלית.

ח"כ סבטלובה צוטטה באתר "israelinfo" כאומרת בתגובה להאשמה כי אכן "השתתפה בשידורי התחנה תחת שם העט שלה ללא כל תמורה". היא הוסיפה גם כי "הופעותיה בתחנת הרדיו 'ספוטניק' נובעות משיקולים פטריוטיים, ומטרתן לאזן את העמדות החד-צדדיות של הפרשנים הרוסים".

לאתר ישראלי אחר, "איזרוס", אמרה סבטלובה: 'אני משוכנעת שצריך לנהל פעולות הסברה ושעמדת ישראל צריכה להישמע. מתוקף היותי מומחית לענייני המזרח התיכון אני מתראיינת בכלי תקשורת רבים שפונים אליי, ואני משוכנעת שהעמדה הישראלית צריכה להיות מושמעת ללא כל קשר לשם או לשם העט הנוגע לפעילות היצירתית שבט אני מוצגת", אמרה כשהיא לא מסבירה את הסיבה לכך שבחרה שלא להופיע בשמה כחברת כנסת.

ח"כ סבטלובה מחזיקה ברקורד עיתונאי, קודם לכניסתה למשכן שימשה סבטלובה כפרשנית וכתבת לענייני המזרח התיכון בערוץ 9, וגם הופיעה בשידורי "ספוטניק".

מטעמה של חברת הכנסת נמסר כי "ח"כ קסניה סבטלובה, מומחית למזרח התיכון, העניקה פרשנות (ללא תמורה) ברדיו 'ספוטניק' בענייני המזרח התיכון, שמשדר בין היתר בארצות ערב, ולכן העלו אותה כמה פעמים בשמה הספרותי. ח"כ סבטלובה סבורה שעמדה אובייקטיבית ביחס לישראל ולמה שמתרחש בה צריכה להיות מוצגת, ולא רק עמדת פרשנים שחושבים שחיזבאללה אינו ארגון טרור - עמדה רשמית של ממשלת רוסיה. לכשבקשה ועדת האתיקה לחדול מכך, עשתה זאת ח"כ סבטלובה מיד. מצער שכעת העמדה הישראלית תישמע פחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר