60 שנה בכלא

שנות מאסר רבות לסייען לרצח מלאכי רוזנפלד הי"ד

בית הדין הצבאי גזר היום את דינו של עבדאללה אסחאק, הנהג שהסיע את חוליית המחבלים שרצחה את מלאכי רוזנפלד וכשלה בניסיון פיגוע ירי אחר. השופטים: "מכתב ההורים מפלח כתער" (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הלוייתו של מלאכי. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר היום (ראשון) מאסר עולם ועוד 30 שנות מאסר, על עבדאללה אסחאק שהיה נהג החוליה שרצחה את מלאכי רוזנפלד הי"ד בפיגוע ירי ליד שילה וניסתה לרצוח שלושה ישראלים אחרים בפיגוע אחר שכשל.

אליעזר רוזנפלד, אביו של הנרצח, הגיב לגזר הדין ואמר: "הרוצח מקבל את עונשו, אבל אנחנו היינו מעדיפים עונש מוות וגירוש משפחות הרוצחים".

"המחבל שיזם את כל הרציחות הללו הוא אותו משוחרר מעסקת שליט שהפעיל במשך חצי שנה חוליית טרור, מתחת לאף של שירותי הביטחון, על ידי העברת כספים ומתנות לרוצחים וכל מיני צפנים והוראות לביצוע הרציחות", אמר האב. לדבריו, "בשבילנו זו לא סגירת מעגל. הפצע עדיין פתוח, האובדן והחיסרון של מלאכי נוכח כל רגע ורגע".

האב אליעזר אמר, כי "העדפנו במקום להיות עסוקים במשפט להיות עסוקים במורשתו של מלאכי - חיבורים בעם ישראל של אחדות המשפחה והמשך החיים, כמו שהוא היה רוצה. אנו רוצים להודות לצוות הפרקליטות הצבאית והשופטים על הרגישות כלפינו ועל ההתייחסות המיוחדת למכתב שנשלח על ידנו והוקרא במהלך גזר הדין, מכתב שצמרר את אולם בית המשפט. קשה לנו מאוד לראות את הפנים של המחבל הזה. אנחנו מעדיפים להתמקד בפנים של מלאכי".

כזכור, מלאכי רוזנפלד, בן 25, נרצח בפיגוע ירי לפני כשנה וחצי לאחר שחזר עם חבריו ממשחק כדורסל.13 שנה קודם לכן נהרג אחיו הבכור, שהיה טייס בחיל האוויר, בטיול בנחל צאלים.

בגזר הדין התייחסו השופטים למכתב ההורים המרגש שנשלח אליהם לפני כמה שבועות: "כתער חד פילחו מילותיה של האם שרה רוזנפלד את חלל אולם בית המשפט. מילים אלו, על אף שהוקראו מן הכתב על ידי התובע הצבאי, נותרו מהדהדות זמן רב לאחר תום הדיון. קשה לתאר במילים את גודל האסון שפקד את משפחת רוזנפלד ואת החלל שנפער במרקם המשפחה".

הרשעתו של המחבל היתה בגין עבירות של גרימת מוות בכוונה וניסיון לגרימת מוות בכוונה. אסחאק גם חויב לשלם פיצויים בסך כולל של 325 אלף שקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר