פרסום ראשון

פשרה בכותל? 94% ממצביעי ש"ס בעד פירוק הממשלה

רוב הציבור החרדי מתנגד להקמת רחבת תפילה רפורמית בכותל המערבי. 94% ממצביעי ש"ס בעד פירוק הממשלה כדי למנוע פשרה עם הרפורמים, לעומת 60% ממצביעי 'יהדות התורה' (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכותל הדרומי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פרסום ראשון: מסקר של מכון רפי סמית, עבור מרכז ליב"ה, עולה כי 94% ממצביעי תנועת ש"ס חושבים כי יש לפרק את הממשלה במידה ותתקבל פשרה עם הרפורמים בכותל המערבי.

השאלה הראשונה שנשאלה בסקר: "לאור פסיקת הרבנות הראשית וגדולי ישראל לאורך השנים שקבעו שקיימת קדושת הכותל לכל אורכו וקיים איסור לתת הכרה לתנועה הרפורמית. האם את/ה תומך/ת או מתנגד/ת לכך שיוקצה שטח בחלק דרומי של רחבת הכותל לתנועה הרפורמית לתפילות ועוד?".

94% מהנשאלים בקרב הציבור החרדי השיבו כי הם מתנגדים להקמת הרחבה הרפורמית.

נתון מעניין נוסף שעלה בסקר מעלה כי גם 70% מאלו שמגדירים עצמם דתיים מתנגדים להקמת הרחבה הרפורמית.

שאלה נוספת שנשאלו הנסקרים : "עקרונית, במידה ותתקבל פשרה כל שהיא שתאפשר לתנועה הרפורמית להתפלל בכותל, האם לדעתך המפלגות החרדיות צריכות או לא צריכות להציב זאת כקו אדום להישארותן בקואליציה?".

94% ממצביעי תנועת ש"ס ענו כי יש להציב זאת כקו אדום וכעילה לפירוק הממשלה. גם בקרב המגזר החרדי כולו יש רוב גדול לפירוק הממשלה במקרה של פשרה.

באשר למצביע 'יהדות התורה', 93 אחוזים מהמצביעים מתנגדים לכל פשרה בכותל לרפורמים. אך באשר לפרישה מהממשלה, רק כ-60 אחוזים חושבים שמדובר בקו אדום.

בנוסף ביחס לשאלה האם פתיחת בתי עסק ותגבור תחבורה ציבורית בשבת יפגעו בזהותה היהודית של מדינת ישראל, 98% מהציבור החרדי השיבו שהדבר יפגע ביהדות של מדינת ישראל. גם בין מצביעי הבית היהודי יש הסכמה בעניין כ-80% מהנשאלים סברו שיש בצעדים פגיעה בזהות היהודית של המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר