המהפך של העו"ד

עורך הדין שלחם בקמפיין החרד"קים והחל לייצג את עצורי הגיוס

מנחם שטאובר, צעיר חרדי בן 27, תושב שכונת בית וגן בירושלים ועורך דין במקצועו שהגיש תביעה נגד מאיירי קמפיין החרד"קים בעבר, "חצה את הקווים" כהגדרת חבריו, והחל לייצג את עצורי הגיוס. "השקפת עולמי איננה רלוונטית לשאלת ייצוגם", הוא אומר (חרדים)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
מנחם שטאובר (צילום: רונן צור)

מנחם שטאובר, צעיר חרדי בן 27, תושב שכונת בית וגן בירושלים ועורך דין במקצועו שהגיש תביעה נגד מאיירי קמפיין החרד"קים בעבר, "חצה את הקווים", והחל בחודשים האחרונים לייצג את עצורי הגיוס בכל הקשור לסוגיות ולמפגשים שלהם עם המערכת הצבאית.

עם תום חוק לימודיו בישיבת קול תורה, החליט שטאובר להתגייס לצבא ועשה את שירותו בפרקליטות הצבאית. במהלך שירותו הצבאי הגיש תביעה כנגד מאיירי קמפיין החרד"קים ואף זכה בה. במהלך הדיונים בעתירה, שטאובר יצא חוצץ נגד הקמפיין ואף התראיין כמה פעמים בתקשורת. אלא שכאמור, עם שחרורו מצה"ל, שטאובר עשה תפנית של ממש והחל לייצג את עצורי הגיוס.

כיום, עו"ד שטאובר פועל בצמידות לעסקנים בעדה החרדית, בהם הרב שמעון שישא הנחשב לעסקן מוכר בשכונת מאה שערים. שטאובר הפך לבן בית בשכונה ממנה הוא רחוק מנטלית וערכית, ותושביה רואים בו "קרן אור משפטית", כאשר הוא הנציג שלהם במערכת המשפט.

כמה מחבריו, שעשו איתו את שירותו הצבאי, כועסים על עיסוקו הנוכחי, וטוענים כי הוא חצה את הקווים ו"מכר את נשמתו" כהגדרתם. "לא ייתכן שאדם שבמשך שנים הוכפש והיה שותף למאבק בקמפיין החרד"קים יצטרף אליהם בעבור בצע כסף" כהגדרתם.

מנגד, בשיחה שערכנו עם שטאובר, הוא אומר כי: "השקפת עולמי איננה רלוונטית לשאלת ייצוגם של גורמים מהקהילה החרדית ובחורי ישיבות אל מול המערכת הצבאית, והיא לא השתנתה כהוא זה. הדבר אינו סותר את זה שכל אדם באשר הוא זכאי לייצוג משפטי הולם. אני נלחם שלא יעשו להם עוולות ואני דואג לזכויותיהם".

"האמת", מפטיר שטאובר, "דע לך שתושבי מאה שערים אותם אני מייצג הם אנשים הוגנים וראויים. אמנם השקפת עולמם שונה משלי בהרבה ומשל מרבית חברי אחרים, אך בבין-אישי מדובר באנשים מדהימים שקשה לראות הן מבחינת ההגינות הכללית והן מבחינה אישית".

"בשיחה מקצועית עם לקוחותיי ממאה שערים אני אשאל על חיי האישיים בהתעניינות כנה ואמיתית ולא מתוך נימוס. חבל שחושבים עליהם את מה שהם לא", אומר שטאובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר