עידן טראמפ

הבית הלבן הודיע: "התחלנו לדון בהעברת השגרירות לי-ם"

יומיים אחרי השבעת טראמפ, מודיע הבית הלבן על תחילת הדיונים להעברת שגרירות ארצות הברית בישראל - לירושלים. אבו מאזן מוקדם יותר: "צעדים שאם יבוצעו, השלכותיהם יהיו קשות" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
טראמפ. מתחיל לעבוד (צילום: הבית הלבן)

שגרירות ארצות הברית בדרך לירושלים? הבית הלבן הודיע הערב (ראשון), יומיים בלבד לאחר השבעתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית, כי הממשל החל בשלבים ראשוניים בדיונים לקראת העברת שגרירות ארצות הברית בישראל מתל אביב לירושלים. ההודעה הגיעה שעה קלה קודם שיחתם הטלפונית של ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא טראמפ.

מוקדם יותר היום, קראו הפלסטינים למנוע את העברת השגרירות. סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית דיווחה כי אבו מאזן אמר לעיתונאים לאחר פגישה שקיים עם מלך ירדן עבדאללה כי "מה שמתרחש סביב העברת השגרירות לירושלים הוא דבר חשוב עבור המלך ודבר חשוב עבורנו. לא היה מנוס מתיאום וחידוד הנקודות אחד עם השני כדי להיאבק בצעדים שאם יבוצעו, השלכותיהם יהיו קשות".

שגרירות ארה"ב בתל אביב. בקרוב בירושלים? (צילום: פלאש 90)

"העברת השגרירות לירושלים היא התפתחות מסוכנת שמצריכה עמידה תקיפה נגדה", הוסיף שר ההקדשים הירדני האיל דאווד. הוא הוסיף, כי "הכרזה של הממשל האמריקני החדש על העברת השגרירות לירושלים תהווה זלזול בהחלטות הבינלאומיות שמחשיבות את ירושלים כאדמה כבושה ומכה קטלנית לתפקידה של וושינגטון כמתווכת הוגנת במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים".

לדבריו, "צריכה להיות עמידה רצינית נגד העניין מצד מדינות ערב והמדינות האיסלאמיות כדי שארצות הברית תחוש שהאינטרסים שלה בסכנה, אם היא תעשה כן. מדינות נוספות במערב עלולות ללכת בעקבותיה של וושינגטון, אם היא אכן תעביר את השגרירות לירושלים", הזהיר.

כזכור, טראמפ חזר ואמר בחודשים האחרונים כי יעביר את השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים, ומקורביו רמזו בימים האחרונים כי בקרוב צפויה הודעה רשמית בנושא - כשאחת מהצעות הפשרה שפורסמו, היא שהשגריר החדש דייוויד פרידמן יעבוד ויגור מירושלים, אך בנין השגרירות הרשמי לא יועתק וישאר בתל אביב.

טראמפ, לפני השבעתו (צילום: הבית הלבן)

גם הכוחות הלאומיים והאסלאמיים, מסגרת התיאום העליונה של כל ארגוני הטרור הפלסטיניים, מזהירים היום מפני מימוש כוונת הממשל האמריקני להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים: "העברת השגרירות תצית אש באזור, שכן ירושלים היא עיר כבושה על פי החוק הבינלאומי וצעד כזה יהיה בבחינת שותפות מלאה במלחמה הפתוחה נגד עמנו", הזהירו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר