מפיקים לקחים מהחובות לאברכים

אנשי עסקים יתרמו 8 מיליון דולר לכוללים - בתמורה לפיקוח

סוף לחובות ברשת הכוללים של הרב שלום בער סורוצקין? ל"כיכר השבת" נודע כי הרשת גייסה סכום של 8.2 מיליון דולרים. בתמורה, היא תאפשר פיקוח על גיוס תרומות וביצוע קיצוצים חיוניים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב שלום בער סורוצקין (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

האם נמצא פתרון למצוקה הכלכלית של אברכי רשת הכוללים "עטרת שלמה"? לאחר הדיווחים ב"כיכר השבת" על העיכוב הממושך בתשלום המלגות לאברכים ברשת הכוללים של הגאון רבי שלום בער סורוצקין, חלה התפתחות משמעותית בנושא.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשבוע שעבר התקיימה אסיפה במשרדו של איש עסקים מוכר במנהטן, בה השתתפו חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה בישראל הגאון רבי משה הלל הירש, כמו גם האדמו"ר מנובמינסק, נשיא מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל באמריקה.

במסגרת האסיפה, התחייבו כ-30 נגידים, משדרת עמודי התווך של עולם התורה, לתרום סכום אסטרונומי של 8.2 מליון דולר לטובת אברכי הכוללים. "הסכום גוייס תוך שעה, זה היה קידוש השם ממש" אמר גורם המעורה בנעשה. אלא של"כיכר השבת" נודע כי לצד התרומה המשמעותית, התקבלו גם שתי החלטות אסטרטגיות, שנועדו למנוע קריסה כלכלית נוספת ברשת.

אירוע של "עטרת שלמה". ארכיון (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

ההחלטות שנועדו למנוע חובות עתידיים

ההחלטה הראשונה, כפי שנודע ל"כיכר השבת", היא הקמת גוף שיורכב מחברי הנהלה ונגידים, שיפקח לצידו של הרב סורוצקין על התרומות שייאספו מעתה ואילך, יעקוב אחר ביצוע קיצוצים הכרחיים ויקיים ביקורת צמודה על כל הוצאות הכספים.

ההחלטה השנייה, הינה התחייבות של הנהלת "עטרת שלמה" בישראל להקמת מנגנון לאיסוף כספים והוראות קבע בישראל, בסך של כמליון ש"ח בחודש.

ל"כיכר השבת" נודע, כי כבר בשבוע שעבר החלו ברשת לחלק את המלגות ולפרוע את החובות שנצברו בחודשים האחרונים, כשהתקווה היא לסיים את החובות לאברכים כבר בחודש הקרוב. לאחר מכן, יחלו ברשת בתהליך איסוף כספים, והיערכות לבאות, בכדי שמצב שכזה לא יתרחש שוב שנית ושהאברכים יזכו לקבל את מילגותיהם מהיום והלאה בזמן ובמועד הנקוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר