חילולי השבת בת"א

הנשיאה מרים נאור על השבת: "זו סמכותו של שר הפנים"

במהלך דיון בבג"ץ בעתירת עיריית תל אביב לאפשר פתיחת מרכולים בשבת קודש, התבטאה נשיאת העליון מרים נאור כי "אולי הממשלה לא צריכה לעסוק בזה, זו סמכותו של שר הפנים" (חדשות בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נשיאת העליון השופטת מרים נאור (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מקבל חיזוק לדרישתו לקבל לידיו את סמכויות השבת מתוקף תפקידו כשר הפנים. נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור התבטאה ואמרה: "אולי הממשלה לא צריכה לעסוק בזה. זו הסמכות של שר הפנים". גם השופטת דפנה ברק ארז הצטרפה לדברים ואמרה כי "זו סמכות שר הפנים".

בג"ץ דן היום (שני) בעתירת עיריית תל אביב בבקשה לאשר את תיקון חוק העזר עירוני שלה ולאפשר למרכולים ברחבי העיר להיות פתוחים בשבתות וחגים.

הממשלה מסרה לבית המשפט כי היא מנועה מלתת תשובה בשל הדיונים על חיבור הערים תל אביב ובת ים וביקשה הארכת מועד למתן תשובה.

הנשיאה נאור מתחה ביקורת על הממשלה ואמרה: "קצרה יריעתי מלהבין את עמדת הממשלה", אמרה נאור. "אנחנו מחכים לכם כמעט שנה מחודש מרס אשתקד. אמרתם שתגישו עדכון תוך חצי שנה".

נאור המשיכה והטיחה בממשלה: "אל תזרו חול בעינינו. מה שחשוב הוא הנורמות שהעיריה קבעה. כעת בשטח יש הפקרות. מקובל עליי כי יש לשים לה קץ".

כזכור, ראשי המפלגות החרידות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני פנו לראש הממשלה בבקשה שיחזיר את סמכויות השבת לשר הפנים בכדי שזה יוכל לטפל בנושא. אך נתניהו ממשיך לדבוק בעמדתו ומסרב להעביר את הסמכויות לדרעי שהודיע כי אם יפגעו בשבת מדובר בקו אדום והוא יפרוש מהממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר