ההורים תובעים את הקופה

'בגלל רשלנות של קופ"ח 'כללית' - הילד ניזוק באופן בלתי הפיך'

לטענת ההורים, בנם אלון הפך לתלותי ונזקק לכל חייו, בעקבות ההתנהלות הבעייתית של קופת חולים 'כללית' ובית החולים 'הלל יפה' לפני כמה שנים, כשהוא היה בן 13 (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock, אתר הקופה)

תושבי אזור השרון, הורים ובנם בן ה-18, הגישו תביעה נגד קופת חולים 'כללית' ונגד בית החולים 'הלל יפה' בחדרה, שהעילה שלה היא: רשלנות רפואית. וזהו המקרה המקומם כפי שמתארים ההורים המסורים: לפני כ-5 שנים, כשאלון בנם היה בן 13, הופיעו אצלו תופעות של תחושת קור וצמרמורות, ירידה במשקל, חוסר תיאבון, עייפות וחולשה.

ההורים המסורים פנוי עם בנם מיד אלון לרופא המשפחה ב'כללית', והרופא שנחשף למקרה נתן לאלון טיפול אנטיביוטי. כשהביקורים חוזרים ונשנים של אלון אצל הרופא לא הועילו, החליטו בני המשפחה לפנות לבית החולים 'הלל יפה' בחדרה כדי שיתאשפז שם.

כשהוא הגיע לבית החולים, בוצעה לו בדיקת אולטרסאונד בטן, בה התגלה כי הטחול שלו מוגדל, שזהו ממצא המעיד על חשד לזיהום. אלא שבדיקת האקו לב - שהייתה אמורה לתת תמונה מקיפה יותר וכן הוחלט בבית החולים כי יש צורך בה - לא בוצעה בפועל במשך ימי האשפוז של אלון.

כשחלפו שלושה ימים מהגעתו לבית החולים, הוחלט לשחרר את אלון לביתו על אף שהוא אובחן כסובל ממחלה זיהומית בלתי מפענחת, ובטופסי סיכום האשפוז נכתב: הוא זקוק להמשך טיפול תרופתי, ביצוע בדיקות דם וביצוע בדיקת אקו לב.

בני המשפחה טוענים, כי אלון שוחרר באישור הרופאים רק להפסקה באשפוז, כדי שיוכל לחגוג את אירוע בר המצווה שלו, ובמהלכו הוא סבל מחולשה קשה, קור, רזון, והיה במצב ירוד מאוד כללי. אורחי האירוע, כך הם מספרים, היו מזועזעים ממצבו אלון, חתן בר המצווה, ולמחרת הוא שוב אושפז.

מנגד, בבית החולים טוענים שבני המשפחה הם שלחצו על הצוות הרפואי לשחרר את אלון לביתו לחגיגת בר המצווה שלו, אליה הוזמנו אורחים רבים.

גם לאחר שחרורו מבית החולים המשיך אלון להרגיש רע מאוד ופנה לרופא הילדים של קופת חולים 'כללית' ארבע פעמים תוך פחות משבועיים, ולמרות ההמלצה בתיק הרפואי שלו לבצע בדיקת אקו לב, לא הפנה אותו הרופא של קופת החולים לביצוע בדיקה זו. רק לחץ מסיבי מצד אמו של אלון - כך התביעה - הסכים הרופא להפנותו לחדר מיון.

עם הפנייה זו אושפז אלון בבית החולים לילדים 'שניידר' כשהוא סובל מחום, חולשה וירידה עקבית במשקלו. הוא אף התלונן על כאבים בחזה וקוצר נשימה. יומיים לאחר מכן, בבדיקת אקו לב שנערכה לו, נמצא כי יש לו מום לבבי של היצרות של אבי העורקים ואף חשד לזיהום, ובבדיקת סי.טי אותרה מפרצת באבי העורקים בקוטר של 3.2 סנטימטרים.

בשל כך הועבר אלון מיידית למחלקת טיפול נמרץ, ולמחרת עבר ניתוח בבית החולים 'בילינסון' שבסמוך לשניידר. לאחר הניתוח הוא הוחזר למחלקת טיפול נמרץ ילדים ושם טופל באנטיביוטיקה. בחלוף יממה מהניתוח, החל אלון לסבול מחולשה של רגל ויד ימין, קשיי דיבור ואוטם חריף שיצר בצקת באזור אספקת הדם באחד מהעורקים במוח. שבועיים לאחר האשפוז, תוך שהוא סובל מכאבים פיזיים וקשיים נוירולוגיים, שוחרר אלון לשיקום ב"בית לוינשטיין".

בתום 8 חודשים הוא שוחרר מבית לוינשטיין, אך עד היום הוא סובל מהפרעות בתפקודים קוגניטיביים של קשיי ריכוז וזיכרון המקשים עליו בהעברת מסרים מורכבים, וכן מקשיי תפקוד בפלג הגוף הימני. מאז המקרה הוא אף סובל מלקות למידה, קשיים בהתנהגות חברתית והפרעות ביכולת הבליעה שלו.

עם נתונים אלו לא נותרה ברירה להוריו, ואלו העבירו אותו ללמוד בבית ספר לחינוך מיוחד. התביעה טוענת, כי "אלון הפך מנער נעים הליכות ומקובל חברתית, לנער מבודד, מיואש, חרד ומתוסכל, אשר סובל מהתפרצויות זעם ודימוי עצמי נמוך. בנוסף על כך, בעקבות מגבלותיו המוטוריות והנוירולוגיות, הפך אלון לתלותי בהוריו ברבות מפעולות היומיום, לרבות הלבשה, רחצה ושמירה על היגיינה בסיסית".

הטענה ל'רשלנות רפואית', היא שעומדת בבסיס התביעה שהוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי אלון והוריו, באמצעות עוה"ד שירה פרידן ממשרד כספי סרור ושות', אלא שאז הגיע מפנה מפתיע בהשתלשלות הדברים, כשבית החולים החליט להשיב בתביעה משלו כנגד ההורים ההמומים.

בתביעה הנגדית נכתב: "חרף בקשת הצוות הרפואי להותיר את אלון באשפוז לצורך בירור מקיף, עמדו ההורים על כך שישוחרר לביתו לסוף השבוע לרגל בר המצווה שלו שחל באותו מועד. עם שחרורו מבית החולים הובהר ואף תועד הצורך בהמשך הבירור ותואם עם גורם נוסף תור לבדיקת אקו לב ואף הוסברה להורים החשיבות של הבדיקה".

אך ההורים של אלון דוחים בתוקף את הטענות. "אלון שוחרר להפסקה קצרה ושב לבית החולים, ובדיקת אקו לב לא בוצעה ביומיים שלפני חגיגות בר המצווה, וגם לא לאחר שאלון שב לבית החולים", הם עומדים על שלהם בנחישות.

לדבריהם, "בשעה שאלון הלך והידרדר, והוריו התרוצצו עמו בין קופת חולים לבית חולים, המערכת הרפואית לא ערכה את הבירור המתחייב. רופא הילדים בקופת חולים פטר את התמונה באבחנה של מחלות ילדות שגרתיות, ואילו רופאי בית החולים אשר קבעו ותיעדו את התוכנית לבצע אקו לב, זנחו את התוכנית ללא הסבר. הם שיחררו את אלון ללא אבחנה בחזרה לידיו של רופא קופ"ח, אשר ראה עצמו פטור מהנחיות ביה"ח".

"כך נפל אלון בין הכיסאות", אומרת עו"ד פרידן, וכך מצבו הוחמר עד שהגיע לניתוח לב במצב חמור ורווי סיכונים, שאכן התממשו. הטיפול שניתן לאלון אינו עומד בשום סטנדרט רפואי מקובל. אך מקומם עוד יותר הוא הניסיון לזרוק את האשם על הוריו של אלון במסגרת הליך משפטי, בטענות מנוגדות לאמת ולתיעוד הרפואי. זוהי התעמרות במשפחה פגועה, בניסיון ציני להתנער מאחריות ומתשלום פיצוי כספי".

תגובת קופת חולים 'כללית' לידיעה כפי שפורסמה ב-ynet: "כתב התביעה התקבל והתייחסות לטענות העולות ממנו תינתן במסגרת ההליך המשפטי. יחד עם זאת, נוכל לציין כי אין שחר לדברים שהוצגו בתביעה והרופא במרפאה פעל כראוי וכנדרש. לתובע ניתן טיפול רפואי והנחיות מתאימות כמתבקש בנסיבות המקרה".

תגובת בית החולים 'הלל יפה': "מכיוון שמדובר בתביעה מתנהלת ובשל חובת הסודיות הרפואית החלה על בית החולים על פי דין, הרי שבית החולים מנוע מלהגיב באופן מפורט ומורחב בתקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר