צפו במהומה

מחאת הערבים והשמאל: "לשחרר את גופת הקורבן מאום אלחיראן"

בהפגנה בה נטלו חלק הח"כים של מרצ והרשימה המשותפת, קראו הנוכחים לשחרר את גופת הנהג הערבי שדרס למוות את השוטר בשבוע שעבר ולהפסיק את הרס הבתים (אקטואליה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המהומה והפקקים (צילום: מתוך ynet תמונות: Yonatan Sindel ו-Hadas Parush, פלאש 90)

כ-250 מפגינים מהמגזר הערבי הגיעו לגן הוורדים בירושלים, מול בית המשפט, כדי למחות על "מדיניות הממשלה המפלה את המגזר הערבי", כהגדרתם. גם בני משפחתו של יעקוב אבו אל-קיעאן שדרס בשבוע שעבר למוות את השוטר ארז לוי בעת הרס הבתים באום אלחיראן, נוכחים במחאה זו.

פעילי שמאל וחברי כנסת מסיעות מרצ והרשימה המשותפת נשאו שלטים בהם הם דורשים מהשופטים שדנו בענין, לשחרר מיד את גופתו של יעקוב ללא תנאים מוקדמים. כוחות משטרה גדולים פרוסים כעת ברחובות הבירה.

אל ההפגנה, שיזמה ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, נסעו תחילה יותר מ-100 כלי רכב של ערבים מכיוון צומת שוקת שבנגב ומקלנסווה שבמשולש (בצפון), בשיירה שיצרה עומסים כבדים בכבישי הארץ - בעיקר בכביש 6 וכביש 3.

ח"כ אחמד טיבי אמר, כי "ההפגנה היא צעד נוסף בשרשרת מחאות נגד הריסות הבתים, הריגתו של יעקוב אבו אלקיעאן וההסתה המתמשכת של השר ארדן, צמרת המשטרה וראש הממשלה נתניהו נגד הציבור הערבי".

לדבריו, "אנחנו נוהרים ברכבים שלנו כדי לעצור את השנאה וההסתה. אנחנו נעים בהמונינו כדי לדרוש הכרה בכפרים הלא מוכרים ולעצור את ההריסות ולדרוש הסדרה והרחבה. אנחנו נוהרים כדי לשחרר את גופתו של הקורבן יעקוב אבו אלקיעאן. גם לנו מגיע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר