המשפחה המומה

אושר הסדר הטיעון עם המחבל שהרג את אלכסנדר לבלוביץ'

הסדר הטיעון עם ראש החוליה שגרמה למות ההרוג הראשון בגל הטרור הרצחני, מיידוי אבנים, קובע לו אישום של הריגה בלבד. הפרקליטות: "העונש - החמור אי פעם" (חוק ומשפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המחבלים בבית המשפט, מרוצים (צילום: עפר מאיר, ynet)

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר היום (שני) את הסדר הטיעון שחתמה הפרקליטות עם אחד מהגורמים להריגתו בפיגוע יידוי אבנים בארמון הנציב בירושלים בערב ראש השנה תשע"ו. זהו משפטו של אחד מתוך חמשת החשודים בביצוע הפיגוע, תושבי צור באהר כולם.

בנו של לבלוביץ', ניר, שהתנגד לאישום הקל יחסית כבר עם הגשתו, הגיב להחלטת השופט ואמר: "אנחנו המומים שהחוק לא מאפשר להאשים ברצח עקב זריקת אבנים".

לדבריו, "התנגדתי להסכם הטיעון מהיום הראשון. אין לעשות משא ומתן על חשבון חייהם של ישראלים שנרצחו בפעולות טרור ולתת לגיטימציה לטרור ולא למצות את הדין עד תומו. עצם הסדר הטיעון וקבלתו הוא דבר בעייתי. יש להפסיק לאלתר עם הכלי הזה שנקרא עסקאות טיעון בעבירות על הריגה או רצח".

ראש החוליה שיידתה אבנים לעבר מכוניתו של לבלוביץ' וגרמה למותו עם סטייתו מהמסלול והתנגשותו בעמוד, הוא עבד דוויאת, שכאמור הסדר הטיעון שהפרקליטות חתמה איתו לפני כחודשיים אושר היום, ולפיו הוא ישלח ל-18 שנות מאסר וישלם קנס בסך 100 אלף שקלים.

מכתב האישום עולה, כי בערב ראש השנה תשע"ו, הנאשמים נפגשו בכוונה תחילה ליידות אבנים לעבר רכבי יהודים שנוסעים בכביש המוביל לשכונת ארמון הנציב, "כפעולת תגמול והזדהות על השתלטות ישראל על הר הבית".

ואכן, כידוע, הם יידו אבנים לעבר כמה כלי רכב ופגעו במכוניתו של לבלוביץ', שכתוצאה מכך כך איבד שליטה על רכבו, לקה באירוע לבבי, סטה מנתיבו, התנגש בעץ ומת מפצעיו בבית החולים לאחר זמן מה.

תגובת פרקליטות המדינה: "כל עונש שיוטל על הנאשמים לא יחזיר להם את יקירם, אך הנאשם הורשע בעבירת הריגה בכך שיידה אבן על רכבו של המנוח אלכסנדר לבלוביץ' ז"ל וגרם למותו. העונש שנגזר על הנאשם - 18 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי - הוא עונש חמור והוא כמעט העונש המקסימלי שניתן להטיל בגין עבירת הריגה. מדובר בעונש חמור ביותר המשקף את חומרת המעשה והתוצאה הטרגית, כאשר מעולם לא הוטל בישראל עונש בסדר גודל כזה על הריגה כתוצאה מיידוי אבן. זהו הנאשם השני אשר מורשע במסגרת פרשה זו, ומשפטם של שלושת הנאשמים הנותרים, ימשיך להתנהל כמתוכנן. הפרקליטות משתתפת בצערה של המשפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר