כדי להרגיע

בג"ץ: לקבור את גופת הבדואי שדרס שוטר

בית המשפט החליט להורות על קבורת גופתו של הבדואי מהכפר אום אלחיראן שנהרג כשביצע לפי המשטרה פיגוע דריסה במהלך פעילות להריסת מבנים לא חוקיים בכפר (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תיעוד האירוע (צילום: דוברות המשטרה)

בג"ץ הורה הערב (ב') למשטרה לשחרר את גופתו של הבדואי יעקוב אבו אל-קיעאן שדרס למוות שוטר במהלך פינוי מבנים באום אל-חיראן ונורה למוות על ידי שוטרים אחרים שהיו במקום. עם זאת, אישר בית המשפט העליון מספר מגבלות שיוטלו על ההלוויה, לבקשת המשטרה.

כזכור, מוקדם יותר כ-250 מפגינים מהמגזר הערבי הגיעו לגן הוורדים בירושלים, מול בית המשפט, כדי למחות על "מדיניות הממשלה המפלה את המגזר הערבי", כהגדרתם. גם בני משפחתו של אבו אל-קיעאן הגיעו למחות כנגד בית המשפט שכאמור החליט לבסוף כדי להרגיע את הרוחות להחזיר את גופת המחבל לקבורה.

(צילום: משטרת ישראל)

כוחות הביטחון הגיעו כזכור לאום אל חירן לפעילות אכיפת חוק. לקראת הגעתם הגיח רכב של המחבל תושב האזור פעיל תנועה איסלאמית ושעט לעבר הלוחמים מתוך כוונה לבצע פיגוע דריסה. המחבל נוטרל לאחר שהספיק לרצוח את השוטר ארז (עמדי) לוי.

מדוברות המשטרה נמסר: "בתום דיון בבית משפט גבוה לצדק, שהתקיים הערב, ולאחר הידברות ממושכת שהייתה בין המשטרה לבין בני המשפחה וראשי הרשויות הבדואים לאורך כל הסוף שבוע, לרבות אתמול אודות תנאי שחרור גופתו של המפגע מאירוע הדריסה באום חירן במהלכו נדרס למוות רס״ב ארז עמדי לוי, בג״צ קיבל את עתירת הפונים. על פי הנחיית בית המשפט על המשטרה לשחרר את הגופה ולקיים את ההלוויה, בשעות היום ללא הגבלת מספר משתתפים.
המשטרה, שהשיקול המרכזי שעומד לנגד עיניה הינו שלום הציבור וביטחונו, מכבדת את החלטת בעת המשפט ותפעל לקיום ההלויה בתנאים שנקבעו ע״י בית המשפט תוך שמירה על ביטחון ושלום הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר