"מונעים רוב חרדי"

מדוע ש"ס לא ממנה חבר מועצה בירושלים?

במשך חמישה חודשים לא מינתה ש"ס חבר מועצה חדש בעיר ירושלים במקומו של חבר המועצה שעבר לכנסת. בעירייה יש מי שמאשים "יש דיל מול ברקת". חיים ביטון: "זו בדיחה אמיתית. מחפשים מישהו טוב ורציני שישרת את הציבור" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי, ברקת וצביקה כהן (צילום: באדיבות המצלם )

לפני כשלושה חודשים, מונה ח"כ מיכאל מלכיאלי לחבר כנסת. אולם מאז, לא מונה לו מחליף בתפקיד חבר מועצת עיריית ירושלים, וסיעת ש"ס מתפקדת כסיעה של ארבעה מנדטים במקום סיעה של חמשה מנדטים. בנוסף, בוועדות החשובות בעירייה, דוגמת ועדת תכנון, ועדת שימו, ועדת כספים ומחלקת ספורט חרדי - לא מונה נציג חדש מהסיעה הספרדית במקום זה שהועבר לכנסת.

במשך שלושת החודשים, ניסה יו"ר ש"ס השר אריה דרעי למנות ממלא מקום למלכיאלי, אך לא מצא לו מחליף ראוי. מנכ"ל המפלגה חיים ביטון מקדיש לנושא שעות רבות - אך ללא תוצאות. ניסיון למנות נציג לציבור הצרפתי בעיר עלה כאופציה, אולם נתקל במחלוקת פנים קהילתית שמונעת את מציאת הנציג החמישי.

בש"ס מסבירים כי החיפוש "לוקח זמן", וכי הם מחפשים נציג ראוי שיכנס לתפקיד. אלא שגורמים שונים בעיריית ירושלים מנפקים הסבר אחר לאי מינוי הנציג החמישי במועצת העיר - בקשה של ראש העיר ניר ברקת, במטרה למנוע רוב חרדי במועצת העיר.

"אם ש"ס ממנה את הנציג החמישי הרי שיהיה רוב חרדי בעירייה" מסביר הגורם: "ניר מפחד ממצב כזה של שליטה חרדית בעירייה, ומבקש מש"ס שימנעו מהמינוי של הנציג החמישי, והוא בתמורה יסייע להם במה שהם צריכים".

מיכאל מלכיאלי. עבר לכנסת, ומאז לא מונה לו מחליף (ערוץ הכנסת)

הגורם מוסיף: "תראה, כשנחמניאל סבן פרש וש"ס נותרה עם ארבעה נציגים, ש"ס לא הביאה לו מחליף. כך זה נותר זמן ארוך. אבל שמלכיאלי פרש, פתאום - שוב - שלושה חודשים אין לו מחליף, לא תמוה?".

נדגיש, בש"ס ובלשכת ראש העיר ניר ברקת דוחים את הטענות. אך למרות זאת, אומר נציג בכיר מסיעת 'יהדות התורה': "אני חייב להסכים שהסיפור על גבול ההזוי. סיעה חרדית שבמשך תקופה כזו ארוכה, מאז סבן, לא מצליחה למנות נציג חמישי. אני לא יודע אם יש הסכם עם ברקת אבל בוודאי שההתנהלות מוזרה ותמוהה או כל הגדרה שתבחר".

מנכ"ל ש"ס חיים ביטון, האחראי על שיבוץ הסיעה המקומית, הכחיש בשיחה עם "כיכר השבת": "זו שטות. לא היה ולא נברא. אריה כינס את כל הרבנים על נושא השבת, נו באמת - בדיחה אמיתית. זאת דמגוגיה. ביהדות התורה לא אוהבים את העובדה שאנחנו מובילים את המלחמה על השבת".

הרכב חסר. סיעת ש"ס בירושלים

באשר לאי מינוי נציג חמישי במשך חודשים ארוכים אומר ביטון: "יו"ר התנועה מחפש את הבן-אדם המתאים. כל תשובה אחרת היא הזיה".

נראה לך הגיוני שחמישה חודשים אין נציג ספרדי אחד מתאים בכל העיר ירושלים?

"עלו וירדו עשרות שמות. חלקם רוצים וחלקם לא רוצים. מחפשים מישהו טוב ורציני שישרת את הציבור. זה נושא מורכב".

ביטון הוסיף: "יש הרבה נציגים, אבל זה תהליך מורכב למצוא מישהו מתאים לתפקיד. יש אנשים מוכשרים ומוצלחים ויש אנשים שלא רוצים לגעת בפוליטיקה".

בסיום השיחה מבטיח ביטון ש"בישיבת מועצת העיר הקרובה - בשבוע הבא - ימונו נציגים לכל הוועדות בעירייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר