עלול לגרום סרטן

ארגון הבריאות הבריטי: אוכל שרוף זה מסוכן

דו"ח שפרסם ארגון הבריאות הבריטי שמצא כמויות גדולות של חומר כימי מסוכן בשם אקרילמיד במזונות כמו צ'יפס וטוסטים שנשרפו יתר על המידה. החומר עלול לגרום לסרטן (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אוהבים שרוף? תחשבו פעמיים על הבריאות שלכם ועל הסכנה הכרוכה בשחור הזה. על פי דו"ח שפרסם ארגון הבריאות הבריטי האוכל השרוף מסוכן לבריאות ועלול לגרום לסרטן.

הסיבה: כאשר מזונות שמכילים עמילן מתחממים ומגיעים לטמפרטורות הגבוהות מ־120 מעלות עלולים להיווצר חומרים כימיים מסוכנים ומסרטנים דוגמת החומר הכימי הנקרא אקרילמיד שעלול לגרום לסרטן. הקמפיין החדש יצא בעקבות דו"ח שפרסם ארגון הבריאות הבריטי שמצא כמויות גדולות של אקרילמיד במזונות כמו צ'יפס וטוסטים.

הרשות הבריטית לתקינות במזון יצאה בעקבות המידע בקמפיין חדש שנקרא "ללכת על זהב". הקמפיין קורא לציבור לצמצם את הצריכה של מזונות שעברו צלייה, טיגון, אפייה או קלייה יתר על המידה.

"המחקרים מראים כי רוב האנשים אינם מודעים לכך שאקרילמיד קיים במזונות שלהם", אמר סטיב וורן, מנהל המדיניות ברשות לתקינות במזון. "הקמפיין לא נועד כדי להפחיד את הצרכנים, אלא לגרום להם לאכול טוסטים, צ'יפס ותפוחי אדמה בגוון בהיר יותר ממה שהתרגלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר