המאבק בהתפרעויות

הפגנות הגיוס: כתבי אישום נגד 14 מפגינים מחוגי 'העדה'

14 כתבי אישום הוגשו עד כה כנגד מפירי סדר שנעצרו במהלך הפגנות חוגי 'העדה החרדית' במהלך השבועיים האחרונים, בירושלים ובבית שמש נגד הגיוס, זאת מתוך 20 החשודים שנעצרו (משטרה)

מאירועי ההפגנות האחרונות. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)

במהלך הפרות הסדר וההפגנות הסוערות שבוצעו על ידי חוגי 'העדה החרדית' מתחילת החודש בשל מעצר הבנות באשמת עריקות, עצרה המשטרה 20 חשודים, 7 מהם בבית שמש.

מהמשטרה נמסר כי בכלל מוקדי הפרות הסדר, המשטרה נערכה ופעלה אל מול מפירי הסדר שהתפרעו וסיכנו באופן מכוון אזרחים, שוטרים וגרמו נזק רב. במהלך הפרות הסדר מתחילת החודש נעצרו 20 חשודים שהובאו בפני בית המשפט.

במשטרה ציינו כי חקירה מקצועית ומאומצת של המשטרה, איסוף הממצאים וגיבוש תשתית ראייתית, לצד שיתוף הפעולה עם הפרקליטות, הובילו עד כה להגשת 14 כתבי אישום בגין עבירות סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, השתתפות בהתפרעות, הצתה, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו והעלבת עובד ציבור.

כנגד כלל החשודים הוגשו בקשות למעצר עד תום ההליכים.

בדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט המחוזי בירושלים, בעקבות ערר אותו הגישה המשטרה על החלטת בית משפט השלום ששחרר בתנאים מגבילים חשוד שתועד מצית ספה אותה דרדר לכביש, קיבלה השופטת רבקה פרידמן-פלדמן את ערר המשטרה והאריכה מעצרו של החשוד.

השופטת קבעה בהחלטתה כי "מחומר החקירה עולה לכאורה כי המשיב השתתף בהתפרעות שבמהלכה נזרקו אבנים אל עבר שוטרים, הוצתו עגלות אשפה, וכאמור אף המשיב הצית ספה אותה דרדר אל הכביש. מעשיו של המשיב היה בהם כדי לסכן את העוברים בדרך. זאת ועוד מדובר באירועים החוזרים על עצמם בימים האחרונים, ובתקופה בה אירועים כאלה כבר אינם מקרה בודד, נדרשת תגובה מתאימה".

במשטרת ישראל ציינו כי המשטרה תפעל בנחישות וביד קשה כנגד התפרעויות אלימות העלולות לסכן את שלום הציבור וביטחונו. שיתוף הפעולה עם הפרקליטות הוביל להגשת כתבי האישום החמורים ולמעצר חשודים עד תום ההליכים.

שוטרי מחוז ירושלים פועלים לילות כימים למענם של כלל תושבי העיר ומבקריה, לשמירה על שלומם ובטחונם והסדר הציבורי וימנעו מכל מפר סדר באשר הוא לעבור על החוק ולשבש את חייהם של האזרחים הנורמטיביים שומרי החוק ולפיכך הפעילות הנחושה והבלתי מתפשרת תימשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר