דיונים מעמיקים

האם סוף סוף תסתיים אפליית הג'ינג'יים?

לא רק שיש להם ראש כתום הם גם לא יכולים להשתמש בצבע שיערם בתור אימוג'י בסמרטפון. האם גורלם יומתק? נושא זה נמצא בדיונים בכנס האימוג'ים המתקיים בקליפורניה (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

האם סוף סוף תסתיים האפליה האיומה ממנה סובלים ג'ינג'ים, כזו שמדירה שינה מעיניהם כבר שנים ארוכות וגורמת להם לסבל עמוק? כינוס של איגוד Unicode הקובע את הרכב האימוג'ים בטלפונים ברחבי העולם מתקיים בימים אלו בקליפורניה ובו ידונו לראשונה בהכנסת ציורים גם של ג'ינג'יים לאחר קמפיין נרחב בנושא.

"היעדר של אימוג'ים ג'ינג'יים הוא כנראה התלונה הכי נפוצה בקרב המשתמשים בחודשים האחרונים", הסביר מקים אתר Emojipedia, ג'רמי ברג', לכלי תקשורת בסוף השבוע האחרון. ברג' הסביר כי יכולות להיות דרכים רבות להכניס ג'ינג'ים למערך האימוג'י, החל מציור ייעודי של אדם בעל שיער אדמוני ועד לאפשר אופציות שכל ציור של אדם באשר הוא יוכל גם להיות ג'ינג'י.

עם השנים, האימוג'ים השונים הפכו יותר ויותר מגוונים. במקום פשוט מאגר של ציורים צהובים ובסיסיים, משתמשים יכולים לבחור להשתמש במגוון של גווני עור ושיער כמו גם מגדרים שונים אך הג'ינג'יים נותרו מקופחים ואומללים במיוחד.

עצומה ברשת, שהחלה בסקוטלנד, אספה כבר עשרות אלפי חתימות. הג'ינג'ים אמנם מהווים פחות מ-2% מאוכלוסיית העולם, אבל בסקוטלנד, וויילס ואירלנד הם מהווים כ-10% מהאוכלוסייה.

גם אם יוחלט לאשר הכנסת ג'ינ'ג'יים כאימוג'י עוד רחוקה הדרך עד שהם יהפכו להיות שימושיים. "Unicode 10.0 יושק רק בעוד כמה חודשים, ועל כן אימוג'ים ג'ינג'ים, אם אכן יוכנסו למאגר, יופיעו בטלפונים של המשתמשים רק ב-2018 לכל המוקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר