חקירת הפיגוע בבריסל

מחבל דאע"ש התחפש לחסיד ורצה לפגוע בחרדים

מידע מחקירת מתקפת הטרור בבריסל שבבלגיה לפני כעשרה חודשים שמתפרסם היום, מגלה פרטים חדשים ומפתיעים על מתווה הפיגוע בו נרצחו 22 בני אדם: "אובססיה ליהודים" (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חרדים שנפצעו בפיגוע (צילום: באדיבות המצלם)

חקירת פיגוע הטרור בנמל התעופה בבריסל שבבלגיה לפני כ-10 חודשים מגלה, כי המחבלים המתאבדים תכננו לפגוע בנוסעים שעשו את דרכם לארה"ב וביהודים, כך חושפת היום סוכנות הידיעות AFP.

מפרטי החקירה עלה, כי דלפק קבלה של טיסה לארצות הברית היתה בין המטרות, וכי אחד המחבלים היה מחופש בלבוש יהודי-חסידי, והתקדם לעבר קבוצת יהודים חרדים במטרה לפגוע דווקא בהם, ואכן כמה מהם נפצעו מהפיצוץ. גם נוסעים לישראל היוו מטרה למרצחים. "אנו יודעים שהייתה להם אובססיה עם הישראלים", מסר גורם בכיר לסוכנות הידיעות.

ההימלטות מהפיגוע בשדה התעופה בבריסל (צילום: מצלמת אבטחה)

לדבריו, "אפילו בתחילת החקירה היו סימנים שהם ביקשו לפגוע בדלפקי הקלה של הטיסות לארה"ב, רוסיה וישראל, והחשדות האלה תממשו לאחר מכן ככל שהתקדמה החקירה. בנוסף אחרי המתקפה האבטחה הישראלית תוגברה מאוד".

כזכור, בפיגוע פוצצו עצמם שני מחבלים של דאע"ש בנמל התעופה בבריסל, ורצחו כך ששה בני אדם. 4 אמריקנים נהרגו במתקפת הטרור הזו ושני ישראלים נפצעו. שעה אחר כך פוצץ עצמו מחבל נוסף בתחנת המטרו בעיר, והרג עוד 16 בני אדם.

גורם המעורב בחקירה מספר כעת, כי "אחד המחבלים ביקש לפוצץ גם את דלפק הקבלה של חברת התעופה האמריקנית 'דלתא'. אנו יודעים שהוא רצה לפגוע באמריקנים, זה די ברור שהיו להם מטרות מדויקות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר