הצנזורה מתירה לפרסום

ישראלי יצא להלחם בדאע"ש והסתבך בפרשיית רצח

איוב קרא (ליכוד) הפר לפני כחודשיים את החיסיון על הפרשה הביטחונית הרגישה שמותרת היום לפרסום: צעיר יהודי-ישראלי עצור באשמת רצח וניצל ברגע האחרון מעונש מוות (מדיני, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
לוחם דאע"ש. ארכיון (צילומסך: מתוך אל ג'זירה)

הותר לפרסום חלק מפרטי הפרשה החשאית שהשר איוב קרא (ליכוד) חשף לפני כשבועיים ונאסרה תחילה לפרסום בידי הצנזורה הצבאית. צעיר ישראלי בן 22, בן חסין מתל אביב, שיצא לחו"ל על דעת עצמו כדי להילחם בדאע"ש - הוא שעומד במרכז הפרשה.

בן הסתבך קשות בחודשים האחרונים, לאחר שבעקבות תקרית בה הוא רצח נהג שגילה את זהותו הישראלית, מחשש לחייו, הוא נעצר לפני כחצי שנה במדינה שאין לישראל יחסים עמה.

תחילה הוא הועמד לדין באותה מדינה באשמת רצח ועמד בסכנה ממשית של הוצאה להורג, אך בימים אלה הגיע הישראלי להסכם פשרה עם משפחת הנרצח, שבעקבותיו הוא צפוי להשתחרר בקרוב. אביו של בן מגייס בימים אלה את סכום הפיצויים העומד על 120 אלף דולר.

התקרית אירעה בעת שחסין היה בדרכו לחופש מהקרבות בהם נטל חלק, נגד דאע"ש. בשלב מסוים גילה נהג הרכב בו הוא נסע כי לצידו יושב ישראלי וניסה להרוג אותו. בן חסין, שהיה חמוש, ירה בו למוות מתוך הגנה עצמית.

לפני כחודשיים הפר השר (אז - סגן שר) איוב קרא את החיסיון המוחלט שהוטל על הפרשה הרגישה, כשפרסם פוסט בפייסבוק וחשף בו את פרטי המקרה. "אחרי התלבטות ארוכה סגן השר לשיתוף פעולה אזורי ח"כ איוב קרא, הסכים היום לגלות שהוא נמצא בקשר עם אילן חסין, אביו של יהודי ישראלי בן 21 שעצור מאז 6 ביוני 2015 ובקרוב יוכרע משפטו", הוא כתב.

הוא גם העלה צילום שלו עם אביו של העצור וסרטון וידאו באותו ענין. הצנזורה הצבאית אסרה את פרסום הפוסט, אך בינתיים הוא כבר הופץ בקבוצות וואטסאפ. גורמים ביטחוניים האשימו אז את קרא בגרימת נזק ובחוסר אחריות משווע. מלשכתו של קרא נמסר אז בתגובה, שהדבר נעשה בתיאום עם משפחתו של הישראלי, שביקשה את עזרתו.

תגובת משרד החוץ שפורסמה לפני זמן קצר: "שלומו וביטחונו של האזרח הישראלי עומדים בראש מעיינינו. לשם כך, עומד משרד החוץ בקשר מזה זמן רב עם משפחתו. אנו מקווים שמאמצי האב והמשפחה יישאו פרי וכי הבן ישוחרר בקרוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר