הקרבות נמשכים

יעלון נגד בנט: "מנהיגות לא עושה פוליטיקה תוך כדי מערכה"

שר הביטחון לשעבר, בוגי יעלון, משיב להתקפות של השר בנט ואומר כי "אני רואה שוב פוליטיקאים שאין להם שום קו אדום. מנהיגות לא עושה פוליטיקה תוך כדי מערכה צבאית" (פוליטי)

בוגי יעלון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, משיב הבוקר (שלישי) להתקפות של יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט על מערכת קבלת ההחלטות הביטחונית במבצע 'צוק איתן' ואומר כי "אני רואה הבוקר שוב פוליטיקאים שאין להם שום קו אדום. מנהיגות לא עושה פוליטיקה תוך כדי מערכה צבאית".

במהלך כנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב, אמר יעלון כי "מנהיגות אינה חוששת מפרסום דו"ח גם אם הוא ביקורתי כלפיה וגם אם היא חולקת עליו. מנהיגות לא עושה פוליטיקה תוך כדי מערכה צבאית ו/או אחריה. מנהיגות אינה מובלת על ידי סקרים".

"מערכת צוק איתן הייתה מערכה קשה כמו כל מלחמה", אמר יעלון, "רבים איבדו את חייהם ורבים נפצעו חייהם השתנו לעד. היינו ערוכים לסכל את הפיגועים הקשים שתכנן החמאס כנגד אזרחינו.

"הפסקת אש הושגה על פי תנאינו ומאז חמאס חלש ומורתע, הדרום נהנה משקט חסר תקדים בשנתיים וחצי האחרונות שמאז המבצע. זו דוגמה למנהיגות אחראית ושקולה. לצערי, אני רואה הבוקר שוב פוליטיקאים שאין להם שוב קו אדום, הפעם על ידי מעבר על החוק בהדלפת ציטוטים מתוך הקבינט. מי שעושה זאת אינו ראוי למנהיגות. מנהיגות אומרת ומחליטה את מה שנכון ולא מה שפופולרי לאותה שעה".

שר הביטחון לשעבר הוסיף כי "מנהיגות הייתה צריכה להגיד לתושבי עמונה ששום ממשלה לא אישרה את התחייבותכם ושום חוק לא יכול להשאיר אתכם על הגבעה הזו.

"מנהיגות הייתה עומדת על כך, גם אם זה לא פופולרי אך זה נכון, ולא חוזרת בה ומתמרנת פוליטית להצבעה בעד חוק ההסדרה. מנהיגות אינה חוששת מביקורת מצד מי שאמורים להוות חלק ממה שאנחנו קוראים איזונים ובלמים בדמוקרטיה. מנהיגות לא מגלגלת אחריות לבית המשפט העליון כמו בסוגיית עמונה או בבתי דריינוף בבית אל. מנהיגות אינה חוששת מהשמעת דעות מקצועיות המנוגדות לדעתה. בסופו של דבר היא מקבלת החלטות ועליה מוטלת האחריות, אבל אנו מדרדרים במדרון חלק לקבלת החלטות לא נכונות".

יעלון הוסיף וקרא לתקשורת "לעשות את חשבון הנפש שלה במיוחד אחרי פרסום תמליל השיחות שבין ראש הממשלה לאחד מבעלי אמצעי התקשורת (מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון מוזס)", והדגיש כי " יש חשיבות עצומה בשידור ציבורי אמין".

"מנהיגות אינה עוסקת בלאחד את העם בהפחדה מפני איום חיצוני. מנהיגות צריכה לאחד את העם תוך כדי השתלבות של כל הגורמים בחברה", אמר יעלון ותקף את העובדה ש"הימני מוצג כחשוך גזען ואלים, השמאלני מוצג כעוכר ישראל ובוגד. שיסוי ודה לגיטימציה נגד חרדים - עוד תופעה פסולה, במיוחד לאחר שכבר הוכח שהדרך הנכונה לגיוס חרדים לצה"ל היא על ידי מציאת תנאים משותפים. בשנת הגיוס האחרונה גויסו יותר מ-2,500 חרדים. לא לפני הרבה זמן זה היה 0.

"אלה שמשתלבים בשירות הצבאי, לאחר השחרור משתלבים גם בשוק התעסוקה במספרים מאוד גבוהים. יש פוליטיקאים המלבים את האש בין אשכנזים ומזרחים, אחרי שאנחנו כל כך מעורבבים. מנהיגות אמורה להתמודד אם אתגרים אלה ולא לכסות עליהם בשיח של שנאה".

בסיום דבריו אמר יעלון כי "מנהיגות אמורה לתת גם דוגמה אישית בתחום טוהר המילים. מגיעה לנו מנהיגות שאין על מה לחקור אותה. אין מנהיגות בלי אמון של העם בה. אמונה במנהיגות הוא מרכיב בחוסן הלאומי שלנו, בביטחון הלאומי שלנו.

"לכן אנחנו זקוקים למנהיגות שיש לה חזון, שמנווטת לפי מצפן ולא לפי שבשבת הרוחות, ובעיקר רוחות רעות שהיא מלבה. מנהיגות שפועלת לשילוב כל המגזרים והעדות ולא מדירה ודוחפת להתבדלות, מנהיגות שפועלת לצמצום הפער בין עשירים לעניים. אנחנו זקוקים למנהיגות אחרת, כזו שנסמוך עליה ונאמין בה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר