פרסום ראשון

יממה לפני: בג"ץ ביטל בחירת רב למבשרת ציון

היום (שלישי) היו אמורות להתקיים בחירות לתפקיד רבה של מבשרת ציון. אך אתמול, יממה לפני, הורה השופט יורם דנציגר לדחות את הבחירות עד להסדרת הנושא התקציבי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השופט יורם דנציגר (צילום: אורי לנץ / FLASH90)

פרסום ראשון: היום (שלישי) היו אמורות להתקיים בחירות לתפקיד רב העיר במבשרת ציון. אך אתמול, יממה לפני, הורה שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר לדחות את הבחירות עד להסדרת הנושא התקציבי.

בתחילת החודש הוגשה עתירה לבג"ץ בבקשה לדחות את הבחירות הצפויות להתקיים במבשרת ציון. בין העותרים: הרב יוסף שריד מהציבור הדת"ל, ח"כ נחמן שי ו-16 עותרים נוספים.

בין הבקשות של העותרים: להורות לשר הדתות דוד אזולאי לבטל את הבחירות. לבטל את מינוי ועדת הבחירות, בחירתו של עו"ד מרדכי חזיזה לוועדת הבחירות כ"נציג הרשות המקומית" ולאסור על הרב בן עזרא להתמודד לתפקיד.

המועצה המקומית העבירה לבג"ץ תשובה כי היא בעד לקבל את העתירה ובכלל שלא למנות רב למועצה.

השופט ציטט את התשובה וכתב בהחלטתו: "המועצה המקומית מבשרת ציון, הגישה תגובה ולפיה יש לקבל את העתירה ואת הבקשה לצו ביניים. לשיטתה, כלל אין צורך מהותי וענייני במינוי רב עיר למועצה. נימוק זה מתחדד נוכח העלות הגבוהה של העסקת רב עיר במשרה מלאה, נטל שיושת - בסופו של יום - על המועצה אשר ממילא מצויה בגרעון תקציב".

תגובת היועץ המשפטי לממשלה, המייצגת את השר אזולאי, משרד הדתות וועדת הבחירות, נשלחה רק אתמול, יממה לפני הבחירות.

ישיבת מועצת הישוב מבשרת, אמש (מתוך שידור חי-יוטיוב)

לדברי היועמ"ש: "העתירה לוקה בשיהוי ניכר, אשר מצדיק את דחייתה על הסף וכן כי יש לדחות לגופן את כלל טענות העותרים ביחס לעצם ביטול הליך בחירת רב עיר במועצה. אשר לבקשה לצו ביניים, עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא, כי יש להורות על דחיית מועד הבחירות בשלושה שבועות, לצורך קיום בחינה תקציבית על ידי הגורמים המקצועיים, דבר שלא נעשה במקרה דנן.

"היועץ המשפטי לממשלה מוסיף, בקצרה, כי לקראת היערכות לגיבוש עמדת המשיבים 3-1 לעתירה הציג המשרד לשירותי דת שתי חלופות שיש בהן, לשיטת המשרד, לתת מענה להיבטים התקציביים, אולם לשיטת היועץ המשפטי לממשלה, שתי החלופות שהוצגו אינן ישימות בשלב זה".

בסיום ההחלטה קובע השופט יורם דנציגר: "העתירה אכן לוקה בשיהוי מסוים, דבר המהווה שיקול במסגרת מתן צו ביניים וכן לגופה של העתירה. עם זאת, נוכח העובדה שהן המועצה והן היועץ המשפטי לממשלה תמימי דעים עם העותרים כי אין לקיים את הבחירות הקבועות למחר במועדן, אני נעתר לבקשה לצו ביניים במובן זה שהבחירות לרב עיר במועצה המקומית מבשרת ציון לא תתקיימנה מחר.

"איני רואה לנכון לקבוע מועד חדש לבחירות, וזאת טרם גיבוש עמדתם של המשיבים 3-1 והיועץ המשפטי לממשלה באשר למתווה הפעולה הנכון. תגובת המשיבים 3-1 לעתירה תוגש עד ליום 13.2.2017, והפרקליטות תעשה כל מאמץ שלא יהיה צורך בהארכתו של מועד זה".

בהחלטתו קובע למעשר השופט דנציגר כי ככל שתוגש לו תכנית תקציבית למימון שכר הרב הוא יאשר את קיום הבחירות, במשרד לשירותי דת אומרים כי בכוונתם להציג תכנית שכזו כבר בימים הקרובים וכי בשבועות הקרובים יתקיים הליך בחירת הרב.

יצויין כי על תפקיד רב עיר במועצה המקומית מבשרת ציין מתמודדים 12 מועמדים, כאשר מי שנחשב למועמד מוביל הוא הגאון רבי שלמה בן עזרא, אשר נבחר כבר בעבר בתמיכת מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצ"ל לתפקיד, אולם בג"צ קבע בזמנו כי יש לקיים את הליך הבחירה מחדש, הליך שמתקיים בימים אלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר