אפליה מכוערת

הסיכוי של חרדי לראיון עבודה - 50% בלבד

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת תל אביב חושף כי כאשר נשלחים שני קורות חיים שווים מבחינת הנתונים מלבד ה'חרדיות' של אחד מהם סיכויו צונחים מיד ב-50% (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ארכיון. חרדים מחפשים עבודה בלשכת תעסוקה מקומית (צילום: פלאש 90)

רבים בציבור החרדי טוענים שוב ושוב כי קשה להם להתקבל למקומות עבודה שאינם חרדים - רק בשל חרדיותם, עכשיו זה גם מגובה במחקר מדעי שמאושש באמצעות הממצאים העגומים את התחושה.

מדובר במחקר חדש שנערך באוניברסיטת תל אביב ופורסם לראשונה ב"360" של NRG, מתוכו עלה כי מתוך 100 קורות חיים זהים של מועמדים חילונים ודתיים למשרה של איש מכירות, משרה שאין שום סיבה שחרדי יהיה פחות מתאים לה ממקבילו החילוני, החילוני יקבל פי 2 זימונים לראיון עבודה.

כל קורות החיים שנשלחו היו זהים בין החרדים לחילונים מבחינת רקע אקדמי ונקודת פתיחה מה שמוכיח כי מדובר באפליה נטו על סמך אמונתו של העובד. עורכי המחקר מציינים כי מקומות העבודה שנבחרו לבדיקה היו כאלה שאינם עובדים בסופי שבוע כלל.

מדובר בחרדים שכבר החליטו כי ברצונם לעבוד ואף שלחו קורות חיים אך עדיין המעסיק החילוני יחשוש מהעסקתם מסיבות שאינן קשורות ליכולותיהם.

במחקר נאמר שיש כמה סיבות שבגללן מעסייקם נוטים לא לזמן חרדים, אחת מהן היא פחד מהשונה והלא מוכר - מעסיקים רוצים ומחפשים אנשים שדומים להם. יש גם פחד שהחרדי לא ישתלב בסביבת העבודה עם גברים, נשים, מטבח לא כשר, שעות תפילה ועוד.

הממצאים העגומים מאירים באור אחר את נתוני התעסוקה של הציבור החרדי שלמרות הקושי להשיג עבודה עדיין נתוני העבודה שלו משתפרים מידי שנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר