ניצב מול נתניהו

אלשיך מתלונן: "מטרידים את הקצינים החוקרים"

הפרסומים שצצו לאחרונה נגד ראש יחידת להב 433 במשטרה, הם לכאורה שמובילים את המפכ"ל להוריד את הכפפות ולהתייצב חזיתית מול ראש הממשלה נתניהו שבחר בו לתפקיד (משטרה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בטבת תשע"ז | 24.01.17
אלשיך יוצא למתקפה (צילום: רעות רימרמן, ynet; תמונה ראשית: יונתן זינדל - פלאש 90)

בשיחה גלויה עם עיתונאים שקיים היום (שלישי) מפכ"ל המשטרה בתל אביב, אמר רב ניצב רוני אלשיך בהתייחס לחקירות נתניהו, כי "יש הטרדות של קציני משטרה בכירים מתחום החקירות. אינני יודע מי עומד מאחוריהן, כל אחד שייקח את הפרשנות לאן שהוא רוצה". נתניהו, בתגובה, גינה את ההטרדות הללו.

"אנחנו מחזקים את הקצינים האלה. הם עושים עבודה מקצועית, נקייה, ישירה. זה תפקידם. לזה הם גויסו למשטרה", הוא הדגיש. "הם עושים את זה בצורה הטובה ביותר, למיטב שיפוטי ביושרה ובניקיון ידיים. תפקידי במשמרת שלי לחזק כל גורם שרלוונטי למערכת אכיפת החוק. במשמרת שלי לא יפגעו בעצמאות המשטרה לעשות את מה שהיא צריכה לפי החוק. המשטרה היא חלק מרצף של אכיפת החוק".

מה שהקפיץ את המפכ"ל, הם ככל הנראה פרסומים של משפטיים בעייתיים, מוסרית, שצוטטו כביכול מפי ראש יחידת להב 433 ניצב ריטמן מתשובתו לבג"ץ בתביעה שהגישה נגדו בכירה באגף בפרשה שכיכבה בכותרות לפני כמה חודשים.

אחר הצהרים הגיבו גורמים בסביבתו של נתניהו לדברי אלשיך: "ראש הממשלה נתניהו משתף פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה והוא מגנה כל ניסיון להפעלת לחצים על גורמי החקירה והאכיפה - מכל צד שהוא".

כבר אמש דוברות המשטרה שיגרה הודעה רשמית תוקפנית במיוחד: "בימים האחרונים, על פי פניות כתבים לבדיקת טענות שונות ומשונות, אנו מזהים מה שנראה לכאורה כמסע מתוזמר שעניינו העלאת טענות כזב כנגד קצינים בכירים באגף החקירות", נאמר בתגובה. "אנו רואים בחומרה הפעלת לחץ - בוודאי שקרי - שנועד להרתיע את גורמי אכיפת החוק למלא תפקידם נאמנה, באמצעות פגיעה משוללת יסוד בחוקרים ובאמינותם. משטרת ישראל תעניק גיבוי מלא לחוקריה".

"המשטרה תמשיך לעשות את מלאכתה נאמנה ללא משוא פנים וללא מורא", מסתיימת התגובה, המורה לכאורה על הפשלת שרוולים במשטרה בכל הקשור לחקירות ראש הממשלה. כזכור, רק שלשום רמז המפכ"ל, רב ניצב רוני אלשיך, על הכרעה מתקרבת בתיקים הנחקרים - ולא לטובת נתניהו.

בתוך כך, היום נחקר שוב, בפעם החמישית, מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון מוזס במסגרת 'תיק 2000', העוסק בשיחות שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר