פלאשבקים לעבר: תערוכת שומרי המסך הישנים

אמן הולנדי יציג בתערוכה מיוחדת את שומרי המסך הישנים והמוכרים. שומרי המסך יוצגו על גבי מסכי ענק, וגם - כיאה לתערוכה שכזו - על מסכי מחשב ישנים (מעניין)

שומר המסך הישן והמוכר (צילום: צילום מסך )

כולנו אוהבים לשוב אל העבר, אבל רק להצצה. לזרוק מבט קטן ולהימלט. אחרי הכל אנחנו בעד הקידמה, והדבר העיקרי שהיא עשתה לנו זה שאנחנו לא יכולים בלי הקדמה.

שומרי המסך הפופולארים (צילום: צילום מסך)

אחד הדברים שהיוו את פריצת הקידמה והטכנולוגיה, היו המחשבים הביתיים. הצעירים שבינינו לא יבינו בדיוק על מה אנו מדברים, ואם תאמרו להם מושגים כמו 236, 436, ו-536, הם לא ידעו שזו הייתה סדרת המחשבים הנייחים שאחריה הגיעה סדרת הפנטיום וכן הלאה.

אחד הדברים שציינו את הקידמה הטכנולוגית, היה השימוש בתוכנת הפעלה ווינדוס שתפעלה את המחשב השולחני. ווינדוס נתנה אופציה למשתמש לעשות שימוש בשומר מסך, שהיווה כעין תמונות נעות וסרטונים שריצדו על מסך המחשב בעת שלא נעשה בו שימוש.

אמן הדיגיטל ההולנדי רפאל רוזנדאל, הכין תערוכה בשם "מצב שינה: האמנות של שומרי המסך", המציגה 27 שומרי מסך, ארבעה מהם - מהראשונים שתוכנתו - מוצגים על גבי החומרה הייעודית שעבורה הם נוצרו. היתר, יוקרנו במיצגי ענק על פני החלל הרחב של מוזיאון ה"ניו אינסטיטיוט" ברוטרדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר