צפו בתיעוד

קרע בברסלב: מהומת ענק ב'שול' המרכזי

כינוס מחאה במאה שערים על פגיעה ברב משה קרמר, מחשובי רבני ברסלב, הפך לתגרה אלימה ורבת משתתפים וחידד את הקרע בתוך חסידות ברסלב |צפו בתיעוד (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: דודי גלוברמן, באדיבות המצלם, דוברות כבאות והצלה)

מאות חסידי ברסלב התכנסו אמש (שלישי) ב'שול' המרכזי של החסידות בשכונת מאה שערים בירושלים לעצרת מחאה בעקבות מה שהוגדר כתקיפתו של הגאון רבי משה קרמר, לאחר שהשטריימל הועף מראשו.

לאחר שהחשד הופנה כלפי צעירי קהילת "שובו בנים", הורה מנהיג הקהילה הרב אליעזר ברלנד, כי על מי שפגע ברב קרמר להתנצל בפניו. כמו כן הורה לחסידיו להשתתף בכינוס המחאה, שדבר מיקומו נשמר בסוד עד שעות לפני האירוע.

במהלך הכנס, שגורמים בברסלב ניסו להפוך אותו לכנס נגד הרב ברלנד, התפתחה במקום מהומת ענק, בין המחנות היריבים. עשרות מאבטחים, חלקם כנראה בני מיעוטים, הוזמנו על ידי המארגנים כדי לשמוע על הסדר, במקביל, אנשי 'שובו בנים' הביאו גם מאבטחים מצדם, בשל החשש לאלימות כלפי אנשיהם, וכך מהר מאוד התפתחה במקום מהומה אלימה ותגרה רבת משתתפים.

המהומה כללת אלימות, יידוי חפצים ואף הצתת מכוניות. המשטרה הגיעה למקום בכוחות גדולים ופעלה להשיב את הסדר. אחת הניידות ספגה פגיעה וחלונה נופץ.

אברך שנכח במקום טען כי "במהלך התגרה החלו המאבטחים הערבים ששכרו מתנגדי הרב ברלנד לבצע הרס בבית הכנסת ולדחוף את אנשי שובו בנים".

גורם בשובו בנים סיפר כי "הרב נתן הוראה מפורשת להצטרף למחאה על ביזוי של הרב קרמר אף שהוא ממתנגדיו. לצערנו נעשה פה תרגיל מכוון של מתנגדי הרב ברלנד שיזמו פרובוקציה מתוכננת להרוס את בית הכנסת עם מאבטחים ערבים ובכך להשמיץ את הרב ברלנד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר