מתרחב הפער בין 'קול חי' ל'קול ברמה'
(צילומים: קול חי, קול ברמה)
אאא

סקר TGI על אחוזי החשיפה לתחנות הרדיו השונות - בהן התחנות החרדיות - מתפרסם היום (רביעי) לתקופה שבין יוני 2016 לדצמבר 2016.

מניתוח התוצאות עולה, כי בתחום הרדיו החרדי והדתי רדיו 'קול חי' שוב מוביל במקום הראשון עם 5.07 אחוזי האזנה - לעומת 5.37 אחוזים בסקר קודם.

רדיו 'קול ברמה' עם 3.26 אחוזי האזנה - לעומת 4.22 אחוזים בסקר קודם ו-4.9 אחוזים בשנה שעברה, ובכך שוב מתמקם במקום השני באחוזי האזנה.

תחנת הרדיו 'גלי ישראל', הפונה למאזינים מהמגזר הדתי-לאומי, זוכה ל-2.4 אחוזי האזנה, לעומת 2.4 אחוזים בסקר הקודם.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

רשת 'מורשת' של 'קול ישראל', שבסקר הנוכחי נספרת לראשונה בנפרד, רושמת שלושה אחוזי האזנה.

יצוין כי אותם שקיבלו בסקר נתונים פחות מחמיאים טוענים כי נתוני סקר TGI הינם פחות בעלי משמעות מבעבר, וכיום בעלי משרדי הפרסום לא לוקחים את הנתונים המתפרסמים בו כמסד יחיד להחלטתם בפילוח חלוקת העוגה הפרסומית בין תחנות הרדיו השונות, זאת גם לאור טענות באשר לאמינותו היחסית של סקר זה בשנים האחרונות.

מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.2 מיליון נפש. 

התקשורת הכללית

במגזר הכללי, רשת ב' של 'קול שראל', ירדה קלות מ-23.5% בחציון הראשון של 2016, ל-22% האזנה בסקר הנוכחי.

'גלי צה"ל', שרק אתמול הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן כי היא תצא מאחריות צה"ל ותעבור למשרד הביטחון, רושמת ירידה מ-25 אחוזי האזנה ל-22.5 אחוזים בחצי השנה האחרונה.

שוק העיתונות הכללית, נסקר גם הוא בסקר הנוכחי, שבדק את אחוזי החשיפה בחודשים יוני עד דמבר 2016.

עיתון 'ישראל היום' רושם ירידה וזוכה לחשיפה של 38.6 אחוזים, לעומת 39.7 אחוזים בסקר הקודם.

עיתון 'ידיעות אחרונות' רושם גם הוא ירידה וזוכה לחשיפה של 33.9 אחוזים, לעומת 34.9 אחוזים בסקר הקודם.

עיתון 'הארץ' דווקא רושם עלייה וזוכה לחשיפה של 4.6 אחוזים, לעומת 3.9 אחוזים בסקר הקודם.

עיתון 'מעריב' רושם גם הוא עלייה וזוכה לחשיפה של 4.7 אחוזים לעומת 3.9 אחוזים בסקר הקודם.

בגזרת העיתונים הכלכליים, 'כלכליסט' מוביל עם 10.7 אחוזי חשיפה, לעומת 10.3% בסקר הקודם. אחריו 'גלובס' עם 6 אחוזי חשיפה לעומת 4.6% בסקר הקודם. ובמקום האחרון, העיתון 'דה מרקר', עם 5.2 אחוזי חשיפה לעומת 5.4 אחוזים בסקר הקודם.

בתקשורת הדתית, עיתון 'בשבע' זוכה לחשיפה של 6.1 אחוזים ואילו עיתון 'מקור ראשון' זוכה ל-3.7 אחוזי חשיפה.