תיעוד בלעדי

הראשל"צים ובכירי הפוליטיקאים במסיבה של מירילשווילי

מסיבת ההודיה החשאית של הנגיד מיכאיל מירילשווילי במנהרות הכותל, נערכה בהשתתפות רבנים ופוליטיקאים. זה לצד זה ישבו הראשל"צים ויו"ר ש"ס וניהלו שיחה ממושכת | תיעוד בלעדי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צים ודרעי במסיבה, אמש (צילום: באדיבות המצלם)

הנגיד מיכאיל (מיכו) מירילשווילי חוגג מידי שנה את "מסיבת ההודיה" על השחרור מהכלא הרוסי במנהרות הכותל יחד עם בכירי הרבנים והפוליטיקאים בישראל.

מירילשווילי ישב בכלא הרוסי במשך שמונה שנים באשמת "קשירת קשר לביצוע עבירה". היה זה כאשר אביו נחטף למטרת כופר אך ימים לאחר מכן שוחרר ללא מתן הכופר. לאחר מכן, חוטפיו של אביו נחטפו בעצמם ונרצחו.

מירילשווילי מעולם לא הודה שהיה קשור לרצח חוטפי אביו אך בית המשפט הרוסי גזר עלו 12 שנות מאסר - באשמת החטיפה - מתוכם ריצה שמונה שנים בפועל. בקהילה היהודית ברוסיה ראו אז את הסיפור כחלק ממאבקי הכוחות בין הממשל לבין האוליגרכים.

מאז שחרורו הפך מירילשווילי, או כפי שמכנים אותו חבריו, הרבנים, הפוליטיקאים והאוליגרכים - 'מיכו', לאחד התורמים הגדולים של מוסדות התורה, ובין היתר גם של רשת החינוך של תנועת ש"ס.

לאחר שחרורו הוא עלה לארץ, ומידי שנה בסוף חודש טבת, הוא מציין את יום השחרור במסיבת הודיה במנהרות הכותל, לשם מגיעים בכירי הרבנים והפוליטיקאים.

השנה, המסיבה התקיימה בשעות הערב אתמול (שלישי) כאשר בין הנוכחים היו הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף, הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, רבה של מגדל העמק הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ ורבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר.

באגף הפוליטי היה ניתן להבחין ביו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין, שר הביטחון אביגדור ליברמן, יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, השר זאב אלקין והשרים לשעבר אריאל אטיאס (מאבטחו של אטיאס לשעבר הפך לאחד האנשים הקרובים ביותר למיכו) וגדעון סער. הנוכחים חבשו אוזניות במהלך האירוע והאזינו לדברים שנאמרו בשפה הרוסית.

השולחן אליו נישאו עיני הנוכחים היה במרכז הרחבה, בו התיישבו זה לצד זה הגר"י יוסף והגר"ש עמאר יחד עם השר אריה דרעי. בין הרבנים והפוליטיקאי התפתחה שיחה ערה שהמשיכה להעביר את מסר האחדות בציבור הספרדי.

לידי "כיכר השבת" הגיע תיעוד מתוך "מסיבת ההודיה", בה התבקשו המשתתפים שלא לתעד או לפרסם את שהתרחש באולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר