הסאגה הסתיימה

לאחר שנים של עיכוב: הבניה במתחם גולובנציץ יוצאת לדרך

לאחר שנים ארוכות של עינוי ועיכוב, בעלי הקרקע בפרויקט 'גבעת ירושלים' בבית שמש, האחים גולובנציץ, הודיעו כי הם מוותרים על הסכום במחלוקת וכי הבניה תצא סוף-סוף אל הפועל (נדל"ן, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עבודות ומפגינים במתחם (צילום: יעקב לדרמן)

רוכשי הדירות בפרויקט 'גבעת ירושלים' עברו בשנים האחרונות שבעה מדורי גיהנום. הבטיחו להם שהם קונים דירה במחיר מוזל, במיקום אטרקטיבי, עם שכנים טובים ושאר הבטחות, שאיכשהו, מיד לאחר מעמד החתימה, נתקעו ובמשך שנים רבות.

בתחילה, היו אלה אנשי ארגון 'אתרא קדישא' שעצרו בגופם את הבניה במקום. הרוכשים קיבלו חוות דעת אובייקטיבית של גדולי הרבנים מכל המגזרים שבדקו את הנושא היטב והכריעו שאין מניעה הלכתית לבנות במקום, אך ההפגנות נגד הבנייה במתחם נמשכו כל העת.

לאחר מכן הנושא עבר מהמישור ההלכתי למחלוקת פוליטית שקרעה את "העדה החרדית" לשתיים, ניתקה בין משפחות ופרנסה את מדביקי הפשקווילים והוציאה את הקיצוניים להפגנות בלתי פוסקות.

בסופו של דבר, עבודות הפיתוח בוצעו, בפיקוח רבני הדוק, והסאגה שנמשכה שנים ארוכות וגרמה לנזקים של מאות אלפי שקלים למאות המשפחות, עמדה להסתיים.

אלא שבתקופה האחרונה התגלעה מחלוקת נוספת שאיימה לתקוע את הפרויקט לשנים ארוכות נוספות. מוכרי הקרקע, האחים גולובנציץ, התחייבו לבצע את עבודות הפיתוח עבור הרוכשים. בין הצדדים התגלע סכסוך כספי בסכום הנאמד בעשרות מיליוני שקלים, מה שהיה עשוי לתקוע את הפרויקט לשנים ארוכות בדיונים בבתי משפט.

אלא שאתמול, באופן מפתיע, חתמו האחים גולובנציץ על הסכמי הפיתוח עם הרוכשים, תוך שהם מוותרים על כל טענותיהם הכספיות, בכדי לאפשר את תחילת הבניה במקום באופן מיידי.

נציגי הדיירים שהגיעו לפגישה במשרדי עורך הדין סיפרו כי "נערכנו לעוד סדרה של דיונים ומאבקים משפטיים. הסיטואציה לא פשוטה עבור איש מאיתנו. העובדה שבמשך שנים אנחנו מחכים לדירה לשווא על כל ההוצאה הכספית המשתמעת מכך, בתוספת ההוצאות המשפטיות שהיו כרוכות בהליך שנמשך לאורך השנים, הביאו משפחות רבות לקצה גבול היכולת. להפתעתנו, בפגישה במשרד עורכי הדין, הודיעו האחים שהם מוותרים על כל תביעותיהם הכספיות וכי הם רוצים לצאת לדרך באופן מיידי, בכדי לאפשר לדיירים להיכנס לבתים כמה שיותר מהר".

הנציג מספר ש"עוד לא הספקנו אפילו להודיע לכל הרוכשים על הבשורה, ואנחנו במהלך היום האחרון עברנו טלפון טלפון להודיע לכולם, שהסאגה כולה מאחורינו. היו לא מעט שהתקשו להאמין, חשבו שכספם ירד לטמיון, לשמחתנו, אנחנו יוצאים עכשיו לבניה ומקווים שבעז"ה בתוך פחות משנתיים נוכל לחגוג בחנוכת הבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר