בפעם הראשונה?

הערב: טקס השבעה מעורב בכותל המערבי

בכלי התקשורת פורסם היום אודות השבעה של יחידת הקרקל שתתקיים ברחבת הכותל המערבי, בנים ובנות יחדיו, לראשונה. אך בקרן למורשת הכותל מכחישים את ראשוניות הדבר (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בני משפחות החיילים בהשבעה בכותל. ארכיון (צילום: Flash90)

הערב (רביעי) מתקיימת ברחבת הכותל המערבי, נשבעים אמונים לצה"ל, טירונים וטירוניות יחד - ולפי פרסומים בכלי התקשורת, זו השבעה ראשונה כך בכותל. מדובר בטקס של טירוני וטירוניות מחזור נובמבר 2016 של גדוד הקרקל, שהוא מעורב ביסודו.

גדוד הקרקל נחשב לגדוד המעורב הבולט ביותר כיום, ויש לו חלק ניכר בגידול המשמעותי בהיקף גיוס הלוחמות בצה"ל, במאות אחוזים בשנים האחרונות.

גורמים ב'קרן למורשת הכותל' אומרים בשיחה ל"כיכר השבת": "הפרסומים הללו של צה"ל תמוהים בעינינו. כבר עשרות בשנים שטקסי ההשבעה בכותל מתנהלים כטקסים מעורבים. הרי תופעת היחידות המעורבות אינה חדשה, ובעקבות כך גם ההשבעות ביחידות אלו הן מעורבות. יתכן שביחידה זו לראשונה יש פלוגה מעורבת וביקשו לפרסם זאת על חשבון הכותל".

כזכור, התעוררה סערה בחודשים האחרונים סביב כוונת קצין שריון ראשי תא"ל גיא חסון לשלב נשים בחיל, בתוך הטנקים, כשבכירים בציונות הדתית הזכירו כי שירות שכזה אסור מבחינה הלכתית.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט התייחס לכך בחודש שעבר: "אנחנו מנהלים דיון שנועד רק לחשוב. אף אחד עוד לא שם בנים ובנות ביחד בטנק. לצערי הרב חלק גדול מהשיח התקשורתי והציבורי נובע מדיסאינפורמציה, מאי ידיעה, מחצאי אמיתות", הוא ניסה להרגיע.

בהמשך הוא אף נפגש עם בכירי הרבנים בציונות הדתית כדי ליישב את ההדורים בנושא רגיש זה ובסוגיות אחרות שעמדו על הפרק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר