האלפים התרגשו

שחקן בית"ר ירושלים הבקיע שער מול סכנין, חבש כיפה וזעק "שמע ישראל"

משחק כדורגל טעון בין בית"ר ירושלים לבני סכנין הפך למופע קידוש השם לאחר שהשחקן איתי שכטר, חבש כיפה לראשו וזק - "שמע ישראל", רגע לאחר שכבש את שער הניצחון (MEN)

שרון מנדל | כיכר השבת |
מרגש. איתי שכטר והכיפה, אתמול (צילום: אורן נהרי, ynet)

קידוש ה': לכאורה מדובר בעוד משחק כדורגל, שמינית גמר גביע המדינה, משחק טעון מאוד בין הקבוצה הירושלמית הימנית בית"ר ירושלים לבין היריבה הגדולה שלה - בני סכנין.

אך ברגע אחד המשחק הפך למופע קידוש ה' גדול בזכות שחקן אחד, איתי שכטר, שהבקיע את הגול שהכריע את המשחק והביא ניצחון ראשון לקבוצה הירושלמית על בני סכנין אחרי שבע שנים.

בדקה ה-71, מול אלפי אוהדים באצטדיון טדי ועשרות אלפים בבתיהם, הבקיע איתי שכטר את הגול המכריע במשחק. כשכל המצלמות מכוונות אליו והאוהדים זעקו משמחה, ניגש השחקן לעבר היציע וביקש מאחד האוהדים כיפה, שכטר חבש את הכיפה, הניח את ידו הימנית על עיניו וזעק את הפסוק "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד".

תמונה אחת שווה אלף מילים (צילום: אורן נהרי, ynet)

לאחר המשחק, תמונתו של שכטר עם הכיפה הפכה לתמונת הניצחון של הקבוצה הירושלמית. אך היו כאלו ש"לא אהבו" את העובדה שכטר חבש כיפה וזעק 'שמע ישראל' במשחק כדורגל, ועוד במשחק מול הקבוצה הערבית מסכנין.

בעמוד הטוויטר של 'ידיעות אחרונות' שאלו את הגולשים האם לדעתם מדובר בתפילה לגיטימית או בפרובוקציה.

שר הפנים ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי הגיב להם: "תפילה יהודית במדינת ישראל היא בהחלט לגיטימית".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הוסיף וכתב: "פרובוקציה??? חצי מהשחקנים בעולם מצטלבים אחרי שער ומנשקים את הצלב שעל צווארם. אבל פה זו פרובוקציה???".

השחקן עצמו, איתי שכטר, אמר לאחר המשחק: "ראיתי איזה ילד עם כיפה ואמרתי למה לא לקדש שם שמיים בכזה משחק? הרגשתי טוב עם זה. אני שמח מאוד שעשיתי את זה. התפללתי שמע ישראל אדוני אלוהינו אדוני אחד ושמו אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר