"להתחיל חיים חדשים"

בחודש אחד שלוש נשים ערביות גילו שהן יהודיות

"לגלות בגיל מאוחר שיש לך זהות אחרת מזו שהייתה חלק בלתי נפרד ממך עד היום, זה קשה מאד". סיפורה המרגש של א' מקלנסוואה, אחת מתוך שלוש, שכמו נולדו בחודש האחרון מחדש (בארץ, שיווקי)

הנשים גילו שהן יהודיות באקראי. אילוסטרציה (צילום: Corinna Kern/Flash90)

במשרדי ארגון הפעילים יד לאחים, הניצב בחזית ההצלה מהכתות והטמיעה, אישרו השבוע לפרסום כי בתקופה האחרונה התנהל טיפול ממוקד במספר מקרים שהגיעו אל מוקד החירום שלכולם היה מכנה משותף אחד: בנות ישראל בגיל מבוגר יחסית שגילו לפתע כי למרות שגדלו כערביות, הן יהודיות לפי ההלכה.

אותן נשים, שחיו עד עכשיו בידיעה שהן ערביות, גדלו בכפרים פלסטיניים באמונה אדוקה בדת המוסלמית וכלל לא חשדו כי הן יהודיות. ל' בת 21, ש' בת 40 וא' בת 30. שלושתן נולדו לאם יהודיה ואב ערבי ועד לאחרונה לא ידעו את זהותה האמתית של אמן. כל אחת מהשלושה פנתה בנפרד בחודש האחרון אל יד לאחים.

"לגלות בגיל מאוחר שיש לך זהות אחרת מזו שהייתה חלק בלתי נפרד ממך עד היום, זה קשה מאד", אומרים ביד לאחים.

"הטיפול במקרים כאלו שונה מדרך הפעולה שאליה אנו רגילים בדרך כלל. שלוש הנשים שבהן טיפלנו בחודש האחרון שונות בתכלית מהמקרים הרגילים בהם אנו מטפלים כיוון שהן כלל לא ידעו על זהותן האמתית וכעת עליהן להיחשף אליה לראשונה, על כל המשתמע מכך".

אחת הנשים, למשל, היא א' שנולדה וגדלה בקלנסוואה כערבייה מוסלמית לכל דבר. לפני כחודש גילתה סופית שהיא יהודיה לאחר שקרובת משפחה סיפרה לה לאחרונה את הסוד: "אמך יהודייה". א' לא הרפתה וביצעה מחקר אישי שבמסגרתו הצליחה להגיע למסמכים רשמיים שאישרו את המידע הזה שערער את כל עולמה.

"כשנודע לי, כמעט באקראי, שאני יהודיה" סיפרה א' השבוע "לא ידעתי את נפשי. אחרי שהמידע הזה היה ברור לי לחלוטין, התחלתי להתעניין בשקט ונאמר לי שיש ארגון שמטפל בנשים כמוני ודואג לחזרתן לחיק העם היהודי".

השלב הבא היה דינמי ומהיר. "יצרתי קשר עם יד לאחים והחלטתי לעזוב את הכפר ולהתחיל בחיים חדשים. אני מתקדמת אט אט, מדליקה נרות, מתפללת ומחוברת מאד ליהדות. אני מודה לאנשי יד לאחים שנרתמו במהירות לעניין, חילצו אותי בשלום ובלי להסגיר שום עקבות וממשיכים ללוות אותי כל העת עד שאעלה על דרך המלך".

ביד לאחים אמרו השבוע כי "בכל פעם מחדש מרגש לראות שבכל גיל יש כאלה שמגלים את זהותם האמיתית, מבקשים להתחבר ליהדות ולהתחיל בחיים חדשים לגמרי. זה מלמד שאף פעם לא מאוחר ואסור לומר נואש מגורלה של נשמה יהודית גם היא נראית לנו תועה ומרוחקת".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר