מחקר: אנשים שמתקשים לצאת מהמיטה - אינטליגנטים יותר

שלום לכם ציפורי לילה, אלה שמחר יאבקו בשמיכה עד הרגע האחרון וייאלצו לעבור עוד מרתון בוקר סוחט כוחות, יש לנו בשורה בשבילכם: אתם אינטליגנטים מהממוצע - כך קובע מחקר (אימון, מחקרים)

חיה כהן | כיכר השבת |
תתעודד, ככל הנראה אתה אינטליגנטי יותר (צילום: shutterstock)

נכון, לצאת מהמיטה בבוקר של חורף זה אתגר אמיתי. הפיתוי לכבות את הנודניק וליהנות מ-10 דקות נוספות מתחת הפוך החם - כל כך גדול! אבל היי, תמיד אמרו לנו שאנשים מצליחים מתחילים את היום שלהם מוקדם, ובעצם זה המפתח להצלחה.

אז זהו שלא. כלומר, לא בדיוק. מחקר חדש מגלה ששינת-יתר לא חייבת לוקסוס שממלא אתכם אשמה כל בוקר מחדש, אלא היא מצביעה על כך שככל הנראה אתם אינטליגנטים, יצירתיים ושמחים מהממוצע.

המחקר שנקרא "מדוע ציפורי הלילה חכמים יותר" מסביר כי היכולת לשלוט בשעות השינה והקימה היא סימן מובהק לתבונה. העובדה שאתם יכולים להתעלם מהשעון המעורר היא רק דוגמה קטנה לכך שאתם פשוט מחליטים בעצמכם בכל אספקט בחיים שלכם - מה שאומר שאתם אינטלקטואליים יותר, כך לפי מחברי המחקר, סטושי קנזווה וקז'ה פרינה.

מאותה התעלמות מכוונת מסיקים החוקרים כי אנשים אלה יודעים להקשיב לצורכי הגוף שלהם, פועלים יותר כדי להשיג את השאיפות שלהם ומתמודדים בעצמם עם הבעיות שלהם, בלי להשליך אותם על אחרים, מה שהופך אותם ליצירתיים ועצמאיים יותר.

המחקר הנוכחי נתמך על ידי מחקר דומה של אוניברסיטת סאות'המפטון, אנגליה, שניתח דפוסי שינה של 1,229 אנשים מרקע סוציו-אקונומי שונה, ומצא כי אלה שהלכו לישון אחרי השעה 11 בלילה וקמו אחרי 8 בבוקר, הרוויחו יותר כסף ונהנו מאורח חיים מספק יותר.

עם זאת, החוקרים מציינים שגם שינה ארוכה מדי אינה מומלצת. כדי לשמור על אורח חיים בריא ותקין, מבוגרים צריכים להקפיד על 7-9 שעות שינה בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר