שערוריות טראמפ

ה"דיילי ניוז" מצא את הסיבה לצעדי טראמפ: שמירת השבת של בתו

בעיתונות האמריקנית מצאו את מי להאשים בצעדים השנויים במחלוקת של דונלד טראמפ: שמירת השבת של בתו וחתנו. במקביל, דווח על היחלשות במעמדו של החתן היהודי (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
איוונקה וג'ארד קושנר (צילום: שאטרסטוק)

במערכת הבחירות האחרונה לנשיאות ארה"ב, נטען בכמה מכלי התקשורת האמריקנים כי הציוצים המביכים והתסבוכות הפוליטיות והציבוריות של המועמד באותה העת דונלד טראמפ - נגרמו דווקא בשבתות וחגים, כשההערכה בקרב הפרשנים הייתה שהסיבה לכך היא שבתו הגיורת איוונקה וחתנו היהודי ג'ארד קושנר המהווים גורמים ממתנים בסביבתו, שומרים שבת ואינם יכולים 'להציל' אותו מעצמו.

כעת, נדמה כי טענה זו מקבלת משנה תוקף. עיתון הניו-יורק דיילי ניוז טוען כי כל החלטותיו האחרונות השנויות במחלוקת של הנשיא טראמפ התקבלו בשבתות ובסופי שבוע, כאשר בני הזוג קושנר "מנותקים" בגלל שמירת השבת.

במגזין "ואניטי פייר" נכתב אמנם כי מעמדו של קושנר בצוות הנשיא טראמפ נמצא בירידה - לעומת האסטרטג והיועץ סטיב באנון, הנחשב ללאומן קיצוני ומשפיע על החלטותיו של הנשיא החדש. אלא שבניו יורק דיילי ניוז מעדיפים דווקא את הפרשנות לפיה בני הזוג לא יכלו להתערב בנושאים שיצרו משבר - משום שהינם שומרים שבת.

סטיב באנון. כוחו בבית הלבן הולך וגובר (CC BY-SA 2.0 - Don Irvine)

אחת הסערות, התחוללה לאחר ההצהרה הרשמית של טראמפ לציון יום השואה הבינלאומי, שהתעלמה במופגן מהחלק של השמדת ששת מיליוני היהודים ע"י השלטון הנאצי. את ההצהרה אמנם חיבר בוריס אפשטיין, יועץ יהודי בממשלו של טראמפ, אולם עדיין הזוג קושנר לא יכלו לקחת בה חלק.

ארגונים יהודים מימין ומשמאל גינו בחריפות את ההתעלמות המופגנת של הממשל החדש משואת יהודי אירופה, והדבר חיזק את הטענות הנשמעות בחודשים האחרונים לפיהם מושפע טראמפ מגורמים בעלי רקע אנטישמי.

בנוסף, גם הצו הנשיאותי עליו חתם טראמפ בסוף השבוע האחרון, האוסר כניסת פליטים ממדינות מוסלמיות, נחשב לכזה שהתקבל בהשפעתם של סטיב באנון ויועצו (היהודי אמנם) סטיב מילר.

ההחלטה נתפסת כשנויה במחלוקת וככזאת שנעשתה ללא התייעצות עם גורמים מוסמכים ורשמיים בוושינגטון, ומכיוון שכך גם זכתה לגינויים רבים מקרב אישי ציבור יהודים, שכן מדובר בהחלטה בעלת רקע גזעני ומפלה לטענתם.

החלטה תמוהה נוספת, המלמדת לכאורה על עליית כוחו של באנון, הינה מינויו למועצה לביטחון לאומי, זאת למרות שהוא נעדר נסיון מתאים בתחום.

ג'ארד ואיוונקה בבית חב"ד (באדיבות המצלם)

לא ברור אם זו שמירת השבת או סיבות אחרות, מה שבטוח הוא שהגורם הלאומני, סטיב באנון, הולך ותופס תאוצה על חשבונו של קושנר ורעייתו- כך מעריכים הפרשנים.

במאמר מערכת נדיר בעיתון היוקרתי "ניו יורק טיימס", נטען כי באנון הבדלן בדעותיו, הוא בעצם הנשיא בפועל, המושך האמיתי בחוטים. טראמפ, לפי המאמר, משמש רק כבובה שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר