פינוי עמונה | הישורת האחרונה

הסתיים פינוי בתי התושבים בעמונה

לאחר שבשעות הלילה סיימו הכוחות לפנות את הבתים, נותרו עשרות מתבצרים בבית הכנסת. המשטרה ניהלה מגעים כדי למנוע פינוי אלים ובשעה זו החל פינוי המתבצרים (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' בשבט תשע"ז | 02.02.17
כוחות המשטרה בעמונה, הבוקר (צילום: גיל יוחנן - ynet)

הלילה (חמישי) הושלם פינוי רוב הבתים במאחז עמונה, לקראת השעה 11:00 מאות שוטרים ולוחמי מג"ב, מצודים בקסדות ומגנים, בודדו את אזור בית הכנסת ובמקביל החלו לפנות את הקרוואן הסמוך בו התבצרו צעירים.

סמוך לשעה 13:00 החלו השוטרים לפרוץ אל בית הכנסת לקראת הפינוי.

קודם לכן, אביחי בוארון, ראש מטה המאבק, שוחח עם הנערים בבית הכנסת והעביר להם מסרים מהקצין המפקד על הפינוי כחלק מהמאמץ למנוע פינוי אלים של בית הכנסת.

רבה של עמונה, הרב יאיר פרנק, הגיע הבוקר לבית הכנסת כדי לדבר עם כוחות הביטחון מחד ועם הנערים המתבצרים מאידך, בניסיון למנוע עימות. "הגעתי לפה כדי להיות בשעות האחרונות של בית הכנסת", אמר הרב פרנק.

מעט לאחר חצות הלילה פרצו השוטרים אל ביתו של אביחי בוארון, מראשי המאבק והתושב האחרון שנותר בעמונה. לאחר פינוי כל יושבי הבית, במשך כשעה וחצי, בשעה 1:54 בלילה פונה אביחי בוארון מביתו, וכך, דקות לפני השעה 2 בלילה הושלם פינוי הבתים, כאמור, למעט בית אחד בו נותרה הלילה משפחה.

(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

עו"ד איתמר בן גביר, ששהה הלילה בבית משפחה שלא פונתה בעמונה, אמר כי "אני מקווה שהמודיעין של המשטרה טוב יותר בטיפול במחבלים מאשר בגירוש יהודים צדיקים אחרת כולנו אמורים להיות מוטרדים".

בן גביר מוסיף ומסב את תשומת הלב שאמש המשיכו לזרום דיווחים מהאוטובוסים לפיהם "כאשר מצלמות התקשורת לא באיזור חלק מהשוטרים פועלים באלימות רבה".

הפינוי בעמונה (צילום: דוברות המשטרה)

כעת, תשומת הלב מופנית לבית הכנסת בו כאמור מתבצרים עשרות נערים שחיזקו את דלת הכניסה במוטות עץ. בשעות הלילה הועבר אליהם מזון דרך החלונות.

המשטרה מסרה בתחילת לילה כי "הכוחות ממשיכים בביצוע משימת הפינוי גם בשעה זו. במסגרת היערכות המשטרה, במהלך הלילה נמשכה ההידברות אל מול המפונים במקביל להמשך הפינוי. נכון לשעה זו פונו כלל המבנים מהישוב למעט בית הכנסת ומבנה הממוקם בצמוד אליו, ובשעה זו הכוחות נערכים להמשך הפעילות בהתאם".

(צילום: צוות תיעוד עמונה)

יצוין כי ביישוב עמונה נותרו שוטרי מג"ב כדי לשמור על הרכוש. טרקטורים החלו לפנות את מחסומי האבנים והגדרות כדי לאפשר תנועה חופשית בתוך המאחז.

לאחר פינוי בית הכנסת יחלו הכוחות בשלב השלישי של המבצע - אריזת הציוד של כל משפחה ולאחר מכן הריסת המבנים ופינויים בסיוע כלים הנדסיים של משרד הביטחון.

(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

עד כה, במהלך המבצע, נפצעו כ-24 שוטרים ושוטרות במצב קל כתוצאה מאלימות שהופעלה כנגדם. חלקם פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים ובהמשך שוחררו.

13 צעירים נעצרו במהלך המבצע בעיקר בגין הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים והפרעה לשוטרים במילוי תפקידם. בנוסף, כ-800 צעירים וצעירות שהתגודדו בישוב הורחקו באוטובוסים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר