דרעי מעריך: לא יהיה כתב אישום נגד נתניהו

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי העניק ראיון לעיתונאי יעקב אילון וטען כי לא יוגש כתב אישום נגד נתניהו. על אולמרט: "לא צריך לשבת בכלא". על חזרתו למשרד הפנים: "דבר חריג ביותר" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אריה דרעי (צילום: תומר נויברג / FLASH90)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התראיין לעיתונאי יעקב אילון באתר 'וואלה' והעריך כי לא יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל החקירות והבדיקות שמתנהלות נגדו. את חזרתו למשרד הפנים הגדיר כ"'דבר חריג", והתבטא כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט "לא צריך לשבת בכלא".

דרעי התייחס לחקירת המשטרה שנפתחה נגדו לפני עשרה חודשים ואמר: "מאז פתיחת החקירה נגדי לא שמעתי על זה כלום. אני נותן למשטרה ולפרקליטות לעשות מה שהם מבינים. הם עושים את עבודתם ואני עושה את עבודתי. אני אשמח שהדבר הזה ייגמר כמובן, אבל אני כבר שכחתי מזה. עשרה חודשים לא דיברו איתי ואני באמת לא יודע מה יש שם. אם היה משהו לשאול, היו שואלים. אבל אני מחכה בסבלנות, זה לא בסדר היום שלי".

דרעי העריך כי לא יוגש כתב אישום נגד נתניהו בתיק 2000 - נוני מוזס, אך הפתיע והוסיף כי להערכתו גם בתיק 1000 - ארנון מילצ'ן לא יצא כתב אישום: "העובדות פחות או יותר מוסכמות ועכשיו צריך לתת פרשנות משפטית. למה מפעילים כזה לחץ גדול על היועץ המשפטי? אני לא אוהב את זה. ולכן אני אומר שהקואליציה הזאת, להבדיל מהקואליציה הקודמת, תיתן גיבוי לראש הממשלה כל עוד החוק מאפשר לנו. יש לי הערכה שלא ייצא מזה כתב אישום".

"אלי ישי לא ראוי לכהן כיו"ר ש"ס"

יו"ר ש"ס התייחס גם להעברת סמכויות השבת לידיו ואמר כי "זה נמצא על שולחני, וביקשתי מבית המשפט 60 יום. אני אזמין את הסוחרים ואת ראש עיריית תל אביב. אני הייתי מאוד רוצה לא להיות בסיטואציה הזאת. זה לא קל. לא ביקשתי את הסמכות ולא רדפתי אחרי זה. עשיתי הכל כדי שהממשלה תכריע".

אריה דרעי נשאל על העובדה כי לאחר שישב בכלא הוא חזר לתפקידו הקודם במשרד הפנים ואמר: "אין תקדים כזה. אני לפעמים אומר שזה דבר היסטורי, זה דבר חריג ביותר, לא חושב רק בישראל אלא בכל העולם".

דרעי התבטא כי הוא נמצא בתפקידו מפני שהוא מרגיש שזו שליחות, אך הדגיש כי ברגע שימצא מישהו ראוי לתפקיד - יעביר לו את המושכות.

עם זאת, הסביר מדוע היו"ר לשעבר אלי ישי לא ראוי לתפקיד: "אם הייתי חושב שאלי ישי יכול לעשות את זה (להיות יו"ר ש"ס. י"כ) הייתי נותן לו את זה בשמחה, אבל לצערי הוא הוכיח שהאינטרסים האישיים טובים גם להרוס את מה שמרן הרב עובדיה בנה, מבחינתי הוא לא ראוי לעשות את זה".

על מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, אמר כי "חסר לי את הרב עובדיה להתייעץ איתו ובשביל גיבוי אחר כך. מתגעגע אליו מאוד, אבל תקרא לזה איך שאתה רוצה, אני מרגיש שאני עדיין איתו ביחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר