אומנות ופאר: הדגם החדש של הרולס רויס

בהזמנה אישית של אספן רולס רויסים ותיק, יוצרה מכונית חדשה שעוצבה ברוחן של ספינות משנות ה-30 של המאה הקודמת - וזהו הרכב האחרון שיונפק מסדרה זו (חדשות, רכב)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רכב הפאר (צילום: Rolls-Royce)

הרכב הראשון שייצרה חברת רולס רויס מדגם פנטום נחשב מבחינתה ומבחינת העולם כולו כמכונית הפאר, בה"א הידיעה, כבר מאז יציאתו מפס הייצור בשנת 1925. לפני כ-14 שנה הציגה החברה, תחת הבעלות החדשה של ב.מ.וו., את הדור השביעי לשושלת הפנטום.

לאחר פיתוח שנעשה תחת מעטה סודיות מוחלטת, היו למומחים רק מלים טובות בכל מה שקשור לטכנולוגיה, פאר ואיכות - לצד ביקורת ספציפית ביקורת על עיצוב חיצוני מגושם משהו.

עכשיו, ייצרה רולס רויס מכונית פנטום חדשה, בעבודת יד כמעט מושלמת, כשרק שלושה רובוטים מעורבים בתהליך הצביעה שלה, ונראה כי עד לקצה נמתחו הפעם האומנות והפאר בבנייתה.

אספן פרטי של רולס רויסים מודרניות, הוא שעומד מאחורי ההזמנה האישית של הדגם החדיש. כל המכונית מעוצבת ברוחן של ספינות משנות ה-30 של המאה הקודמת, ספינות גדולות ומפנקות במיוחד, במושגים של אז, שהופעלו בקווים חוצי האוקיינוס.

צבעה החיצוני של הפנטום הוא כחול קטיפה כהה עם איורי אוניה בכנפיים הקדמיות. העור של המושבים הוא כחלחל עם רקמה בדפוס שמדמה את מרקם פני המים באוקיינוס. השעונים בתא הנוסעים מיישרים אף הם קו עם המחווה למסעות העבר באוקיינוסים ומציגים חוגות זמן של 24 אזורי זמן סביב העולם. בפאנלים ישנה יצירת אומנות של ממש, עם שיבוצי עץ היוצרים תמונה של אחת מהאוניות הללו.

במהלך שנה זו, 2017, צפויה הצגתו הפומבית של הדור החדש הזה של דגם הפנטום, שהוא יהיה לאחרון שייוצר מסדרה זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר